PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 715 | 67--81
Tytuł artykułu

Wpływ analizy transakcyjnej na kształtowanie postaw interpersonalnych w organizacji

Autorzy
Warianty tytułu
The Impact of Transactional Analysis on the Shaping of Interpersonal Attitudes in an Organization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu zwrócono uwagę na analizę transakcyjną, której stosowanie w życiu gospodarczym przyczynia się do skuteczniejszej komunikacji poprzez wprowadzanie aspektu partnerskości w relacjach międzyludzkich.
EN
This paper attempts to draw the reader's attention to transactional analysis, the application of which in economic life significantly contributes to better, more efficient communication. As it introduces an aspect of partnership (mainly relevant to adults), transactional analysis should be viewed as a comprehensive and coherent concept that belongs to the science of interpersonal communication. Transactional analysis enables better teamwork without the need for one to abandon his or her individual style. It also allows for the elimination of obstacles in communication with a skillful presentation of unintelligible or contradictory information. The application of transactional analysis results in a better understanding of other people's problems and, importantly, makes it possible to overcome difficulties in discussing them (accessible terminology). Therefore, transactional analysis should be referred to, investigated and improved. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
67--81
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Berne E. [2000], W co grają ludzie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Elliot A., Wieczorkowska G. [2001], Kontrola naszych myśli i uczuć, Jacek Santorski & CO Wydawnictwo, Warszawa.
  • English H.B., Champneey A., A Comprehensive Dictonary of Psychological and Psychoanalytical Terms, New York, Longmans, 1958 [w:] Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi [2002], Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Gruszewska A. [1999], Konflikt w aspekcie psychologiczno-etycznym, Wydawnictwo Kijów.
  • Kalin K., Muri P. [1998], Kierować sobą i innymi, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
  • Oatley K., Jenkins J.M. [2000], Zrozumieć emocje, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Stankiewicz J. [1998], Komunikowanie się w organizacji, Wydawnictwo Astrum.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000120964697

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.