PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 3 | nr 1093 Zarządzanie w warunkach globalizacji | 84--92
Tytuł artykułu

Globalna przewaga konkurencyjna a strategia wiedzy

Warianty tytułu
Global Competitive Advantage and Knowledge Strategy.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dokonano charakterystyki strategii międzynarodowej, transnarodowej i globalnej przedsiębiorstwa, przedstawiono źródła przewagi konkurencyjnej oraz omówiono wiedzę i jej znaczenie dla globalnej przewagi konkurencyjnej.
EN
The paper is concerned with knowledge resources and possibilities of building global competitive advantage based on it. The first part presents the way global, multinational and transnational activities are perceived and characteristics. Then their different sources on competitive advantage are presented. Next potential knowledge strategie are identified in the context of competiors and the activity scope. Then there is a summary containing the results of the research into the sources of competitive advantage in enterprises located in Poland. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Barney J.B., Firm Resources and Sustained Competitive Advantage, "Journal of Management" 1991 vol. 17. nr 1.
  • Kay J., Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1996.
  • Laskowska A., Konkurowanie czasem - strategiczna broń przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2001.
  • Leontiades J., Coing Global - Global Strategies vs National Strategies, "Long Range Planning" 1986 nr 19.
  • Oblój K., Tworzywo skutecznych strategii, PWE, Warszawa 2002.
  • Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2003.
  • Porter M.E., Strategia konkurencji, PWE, Warszawa 1994.
  • Romanowska M., Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2004.
  • Stańczyk-Hugiet E., W poszukiwaniu odmienności, "Współczesne Zarządzanie" 2003 nr 4.
  • Stonehouse G. i in., Globalizacja. Strategia i zarządzanie, Feiberg SJA, Warszawa 2001.
  • Strategor, Zarządzanie firmą, PWE, Warszawa 1996.
  • Zack M.H., Developing a Knowledge Strategy, "California Management Review" 1999 vol. 41 nr 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000121242758

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.