PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | 8 | z. 3 | 158--162
Tytuł artykułu

Wybór oparty na wartości i jego konsekwencje dla rynku - statyczna analiza wartości

Warianty tytułu
Consumer Choice Based on Value and its Market Consequences - Static Value Analysis
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem pracy jest przedstawienie koncepcji wartości postrzeganej przez konsumenta i jej implikacji rynkowych. (oryg. streszcz.)
EN
Article presents universal approach to consumer decision making process and its influence on market situation. Focal point of the paper is value considered as relation between benefits and costs. Consequences of different value of products introduced to the market cause changes in market's structure. Examination of product's value should by one of the preconditions for new products to avoid failure and in the same time financial burdens for a company. (original abstract)
Rocznik
Tom
8
Numer
Strony
158--162
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Boulton R., Libert В., Samek S. 2001: Odczytując kod wartości. Jak firmy tworzą wartość w nowej gospodarce. WIG PRESS.
  • Doyle P. 2003: Marketing wartości. Wydawnictwo FELBERG S.J., Warszawa.
  • Dubliniec E. 1994: Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Heiser R. S., McQuitty S., Stratemeyer A.W. 2005: Broadening the Competitive Environment: The Customer's Perspective, [http://www.amsreview.org/articles.htm].
  • Kaplan R. S., Norton D.P. 2001: Strategiczna Karta Wyników. Jak przełożyć strategię na działanie. Centrum Informacji Menadżera.
  • Leszinski R., Marn M. V. 1997: Setting value, not price. McKinsey Quarterly [http://www.mckinseyquarter-ly.com].
  • Marcinkovvska M. 2000: Kształtowanie wartości firmy, PWN, Warszawa.
  • Mintu-Wimsatt A. 2005: Equity Sensitivity and Negotiation Behaviors: A Look at Mexican Exporters [http:/ /www.amsreview.org/articles.htm].
  • O'Shaughnessy J., O'Shaughnessy N.J. 2003: Considerations of Equity in Marketing and Nozick's Decision-value Model [http://www.amsreview.org/articles.htm].
  • Porter M.E. 2000: Porter o konkurencji. PWE, Warszawa.
  • Prahalad C., Hamel G. 1999: Przewaga konkurencyjna jutra. Strategie przejmowania kontroli nad branżą i tworzenia rynków. Business Press, Warszawa.
  • Varian H.R. 2001: Mikroekonomia. PWN, Warszawa.
  • Woodall T. 2001: Conceptualising "Value for the Customer": An Attributional, Structural and Dispositional Analysis, [http://www.amsreview.org/articles.htm].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000121385645

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.