Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule poruszono problem jakości usług ubezpieczeniowych. Zwrócono uwagę na znaczenie gospodarcze sektora ubezpieczeń oraz na to, komu zależy na wysokiej jakości usług świadczonych przez firmy ubezpieczeniowe. Przedstawiono cechy usługi ubezpieczeniowej i kryteria oceny jej jakości.
Twórcy
autor
Bibliografia
- M. Dygas, Prokonsumenckie decyzje Sejmu, Gazeta Ubezpieczeniowa 2003, nr 18.
- J. Garczarczyk (red.). Model jakości usług finansowych w Polsce, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2004, s. 7.
- B. Hadyniak, Marketing ubezpieczeniowy, [w:] J. Monkiewicz (red.), Podstawy ubezpieczeń, tom I - mechanizmy i funkcje, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2000, s. 201.
- J. Handschke [w:] T. Sangowski (red.), Ubezpieczenia gospodarcze, Poltext, Warszawa 1998, s. 78.
- J. Handschke [w:] T. Sangowski (red.), Vademecum ubezpieczeń gospodarczych, SAGA Printing, Poznań 2000, s. 49-50.
- L. Kacperski, Przyczynek do rozważań nad przypadkami upadłości polskich towarzystw ubezpieczeniowych w aspekcie kryminologicznym, Materiały konferencyjne: Przestępczość ubezpieczeniowa t. VI, Szczecin 2003, s. 151-159.
- Ph. Kotler, Marketing. Analizowanie, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wydawnictwo Gebethner & S-ka, Warszawa 1994, s. 426.
- A. Kufel-Siemińska, Marketingowa polityka produktu firmyubezpieczeniowej (część I), Wiadomości Ubezpieczeniowe 1995, nr 10/11/12, s. 22.
- J. Łańcucki, Zarządzanie jakością usług w instytucjach finansowych - ujęcie systemowe, Konferencja pt. Zarządzanie jakością usług w instytucjach finansowych, Poznań-Puszczykowo, 4-5 czerwca 2003 r.
- Monitor Ubezpieczeniowy 2005, nr 25, s. 6.
- J. Monkiewicz, Produkty ubezpieczeniowe - istota, cech, rodzaje, [w:] J. Monkiewicz (red.), Podstawy ubezpieczeń, tom II -produkty, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2003, s. 27-28.
- L. Nabholz, Funkcja i znaczenie urzędu rzecznika ds. ubezpieczeń prywatnych, Międzynarodowa Konferencja z okazji 10-lecia Urzędu Rzecznika Ubezpieczonych, Warszawa 9 listopada 2005 r.
- B. Nowotarska-Romaniak, Marketing usług ubezpieczeniowych, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996.
- K. Opolski, Aktualne problemy jakości usług finansowych, Konferencja pt. Zarządzanie jakością usług w bankach i zakładach ubezpieczeń, Warszawa 7-8 czerwca 2000 r.
- S. Rogowski, Jakość usług ubezpieczeniowych, Przegląd Ubezpieczeń Społecznych i Gospodarczych 2000, nr 7.
- T. Sangowski (red.), Vademecum ubezpieczeń gospodarczych, SAGA Printing, Poznań 1998, s. 45.
- Ustawa z dnia 22.05.2003 r. o działalności ubezpieczeniowej (Dz. U. Nr 124, póz. 1151 z późn. zm.), art. 3 ust. 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000122251400