PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
5 (2006) | nr 1 | 27--37
Tytuł artykułu

Znaczenie jakości dla podnoszenia stopnia konkurencyjności przedsiębiorstw sektora rolno-spożywczego

Warianty tytułu
Quality in Increasing Competitiveness Level of Enterprises in Agro-Food Sector
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kwestia konkurencyjności jest niezmiernie ważnym aspektem rozwoju polskiej gospodarki. W artykule zwrócono uwagę na rosnącą rolę certyfikowanych systemów jakości jako czynnika odgrywającego istotną rolę w podnoszeniu stopnia konkurencyjności krajowych przedsiębiorstw agrobiznesu.
EN
On the present stage of Polish economy development, the major problem is improvement of competitiveness. After Poland's accession to the European Union many entrepreneurs had to decide on ways of their further economic activities. Although the integration brought great opportunities, there were also numerous problems and fears connected with the fact. According to that, an issue of competitiveness, especially within agribusiness enterprises, is an extremely important aspect of Polish economy development. However, there are many economic as well as non-economic factors deciding on the ability of competitiveness enhancement of particular branches of economy. Both theory and practise prove that nowadays widely understood quality supported by implementation of certified quality management systems' rules can be such a factor. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
27--37
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Berdowski J., 2004. Zarządzanie jakością warunkiem wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw. Wyd. WSM SIG, Warszawa.
  • Białas G., 2000. Bariery konkurencyjności w przemyśle spożywczym w Polsce. [w:] Współczesne tendencje w zarządzaniu. Wyd. WSPiM w Chorzowie.
  • Biuletyn informacyjny Polskiego Klubu ISO 9000.
  • Prozowicz M., 2001. Ekonomiczne determinanty kształtowania jakości wyrobu w przedsiębiorstwie. Wyd. Uniwersytetu Szczecińskiego.
  • Sprzednicki A., 2000. ISO - System zapewnienia jakości. Wyd. C.H. Beck, Warszawa.
  • Urbaniak M., 1998. Marketing przemysłowy i zagadnienia jakości. Wyd. PWE, Poznań.
  • Wasilewski L., 1999. Rozważania o jakości., Wyd. PWN, Warszawa.
  • WebsterNew Encyklopedie Dictionary, 1994.
  • Zatorski A., 1994. Program promocji jakości Ministerstwa Przemysłu i Handlu. [w:] Strategia jakościowa w polskich przedsiębiorstwach. Red. Wawak T. Wyd. UJ, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000122845102

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.