Warianty tytułu
Cultural Implications in Marketing Research - Selected Issues
Języki publikacji
Abstrakty
Wpływ uwarunkowań kulturowych w procesie pozyskiwania informacji marketingowych ujawnia się w obszarze badań nabywców na rynkach zagranicznych, planowania oraz integracji wyników. W artykule przedstawiono: przykłady wpływu uwarunkowań kulturowych na proces badań marketingowych, kategorie ekwiwalencji międzykulturowych badań marketingowych oraz podejście „emic” i „etic” w badaniach marketingowych.
The influence of cultural conditions should be taken into account in marketing research during planning, realisation, as well as analyses and interpretation of results. The knowledge of cultural differences is important in shaping up relations and cooperation between a research institute and an employer of marketing research. The article presents the following issues: the examples of the impact of cultural conditions on the marketing research process, categories of equivalence of cross-cultural marketing research, research approaches: emic versus etic. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Numer
Strony
28--36
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Brzeziński J. (red.), Metodologia badań psychologicznych. Wybór tekstów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
- Czarnecki A., Modele współpracy między instytutem badawczym a zleceniodawcą badań marketingowych, [w:] Mazurek-Łopacińska K. (red.), Badania marketingowe - metody, tendencje, zastosowania, AE, Wrocław 2003.
- Duliniec E., Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2004.
- Gołowska M. (oprac), Badania marketingowe w nowym tysiącleciu: nowe przesłanki i trendy, "Marketing i Rynek" nr 10, 2002.
- Karcz K., Międzynarodowe badania marketingowe. Uwarunkowania kulturowe, PWE, Warszawa 2004.
- Kisiel P., Społeczne aspekty badań marketingowych. Wybrane problemy, AE, Kraków 2000.
- Koźmiński A.K., Zarządzanie międzynarodowe, PWE, Warszawa 1999.
- Mazurek-Łopacińska K., Tendencje i kierunki w badaniach marketingowych, [w:] Mazurek- Łopacińska K. (red.), Badania marketingowe - metody, tendencje, zastosowania, AE, Wrocław 2003.
- Oatlej K., Jenkins J.M., Zrozumieć emocje. Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa 2003.
- Sagan A., Antropologiczne podejścia w badaniach marketingowych, "Marketing i Rynek" nr 3, 1999.
- Sagan A., Ekwiwalencja pomiaru w badaniach międzykulturowych, [w:] Wiktor J.W. (red.) Euromarketing. Przedsiębiorstwo i konsument w perspektywie integracji europejskiej, AE, Kraków 2003.
- Schroeder J., Badania marketingowe rynków zagranicznych, AE, Poznań 2002.
- Stewart J. (red.), Mosty zamiast murów. Podręcznik interpretacji interpersonalnej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000122894747