PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | 2 | nr 1110 | 60--69
Tytuł artykułu

Inteligentne systemy wspomagania decyzji marketingowych w przedsiębiorstwie

Warianty tytułu
Functioning of the Intelligent Systems as Marketing Decision Helpers in Business
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wskazano możliwości wykorzystania systemów wspomagania decyzji marketingowych niezbędnych w zarządzaniu działaniami marketingowymi w przedsiębiorstwie oraz sposoby gromadzenia i przetwarzania danych marketingowych. Przedstawiono charakterystykę tych systemów tj. marketingowe systemy z bazą wiedzy, marketingowe systemy z bazą przypadków, marketingowe sieci neuronowe, marketingowe programy wspierania kreatywności.
EN
As a result of the evolution of SIM (System of Marketing Information) the systems called "Marketing Decision Helpers" (SWDMs) came into existence. Expert systems based on the artificial intelligence are an example of Marketing Decision Helper systems. Currently even more advanced information systems, which are used in marketing management, are being developed. They include: knowledge based marketing systems, marketing systems based on occurrence by chance, marketing "neuron nets", programs supporting creativity. (original abstract)
Bibliografia
  • Blattberg r., Glazer R., Little J.D.C., The Marketing - Information revolution, Business Harvard School Press, 1994.
  • Fisk G., Marketing Systems: An Introductory Analysis, Harper, New York 1967.
  • Lisiecki M., Internet, Intranet, Extranet w procesach zarządzania, [w:] Zasępa T. (red.), Internet - fenomen społeczeństwa informacyjnego, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2001.
  • Little J.D.C., Decision support systems for marketing managers, "Journal of Marketing" 1979 (Summer).
  • Mazur J. (red.), Decyzje marketigowe w przedsiębiorstwie, Difin, Warszawa 2002.
  • Nycz M., Wspomaganie procesu podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie przy urzyciu otwartego systemu ekspertowego, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 802, AE, Wrocław 1998.
  • Sznajder A., Marketing wirtualny, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  • Unold J., Systemy informacyjne marketingu, AE, Wrocław 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000122894980

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.