Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest prezentacja odmian modeli gier, na analogiach których oprzeć można funkcjonowanie organizacji: gra w klasy, bieg przez płotki, szachy, golf, a wreszcie gra społeczna innego rodzaju - koncert muzyczny. Modelowe przykłady odniesione są do szczególnej klasy organizacji, jakimi są korporacje biznesowe.
Twórcy
autor
Bibliografia
- L. Von BERTALANFFY, General System Theory: Foundations, Developments, Applications, George Brazilier, NY 1978.
- E. BONABEAU, The Perils of the Imitation Age, "Harvard Business Review", czewiec 2004, vol. 82, nr 6, s. 45-54.
- M. CROZIER i E. FRIEDBERG, Człowiek i System. Ograniczenia działania zespołowego, PWE, Warszawa 1982.
- J.S. CZARNECKI, Masa krytyczna, "Przegląd Organizacji", nr 10, 2006, s. 12-14.
- S. DIBB, Criteria Guiding Segmentation Implementation - Reviewing the Evidence, "Journal of Strategic Marketing" 1999 (nr 7), s. 107-129.
- M.K. DUFFY, D.C. GANSTER, M. PAGON, Social Undermining in the Workplace, "Academy of Management Journal", vol. 45, nr 2, 2002, s. 331-353.
- G. HOFSTEDE, The Poverty of Management Control Philosophy, "Academy of Management Review", lipiec 1978, vol. 3, nr 3, s. 450-461.
- J.A. LESSER, M.A. HUGHES, The Generalizability of Psychographic Market Segments Across Geographic Locations, "Journal of Marketing", vol. 50, styczeń 1986, s. 18-27.
- T. LEVITT, Innovative Imitation, "Harvard Business Review", wrzesień-październik 1966, vol. 44, nr 5, s. 63-70.
- A D. KATZ, R. KAHN, Common Characteristics of Open systems, [w:] F.E. EMERY (red.),Sterns Thinking, Penguin Modern Management Readings, Harmondsworth, Middlesex, England, 1969, s. 86-104.
- K. KOŹMIŃSKI i A. ZAWIŚLAK, Pewność i gra. Wstęp do teorii zachowań organizacyjnych, PWE, Warszawa 1982.
- D. MILLER, Architecture of Simplicity, "Academy of Management Review" 1993, vol. 18, nr 1, s. 119.
- J. PFEFFER, The Effect of Work Dispersion on Satisfaction, Productivity and Working Collaborativity: Evidence from College and University Faculty, "Administrative Science Quarterly", wrzesień 1993, s. 382-407.
- R. SEMLER, Managing without Managers, "Harvard Business Review", wrzesień-październik 1989, s. 76-84.
- F.W. TAYLOR, Principles o f Scientific Management, W.W. Norton £ Company, Inc, NY 1967.
- S.L. VARGO, R.F. LUSCH: Evolving to a New Dominant Logic for Marketing; "Journal of Marketing", styczeń 2004, vol. 68, nr 1, s. 1-17.
- M. WEBER, Economy and Society: An Outline of Interpretative Sociology, University of California Press, Berkeley and Los Angeles 1978, torn 2, rozdział XI, Biurokracja, s. 956-1006.
- R.C. WHITELEY, The Customer Driven Company. Moving from Talk to Action, Addison - Wesley Publishing Company, Reading, MA, 1991: Toolkit 1, s. 220-225, Toolkit 3, s. 231-234.
- M. WILLIAMSON, Emotions, reasons and behaviour: A search for the truth, "Journal of Consumer Behaviour", vol. 2, nr 2, grudzień 2002, s. 196-202.
- O.E. WILLIAMSON, The Institutions of Governance, AEA Papers and Proceedings, maj 1998, vol. 88, nr 2, s. 75-79.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000123744656