PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 1132 Koncepcje, modele i metody zarządzania informacją i wiedzą | 205--213
Tytuł artykułu

Wartości i praktyki wyróżniające organizacje wiedzy

Warianty tytułu
Values and Practices Distinguishing over Knowledge Enterprise.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono wartości i praktyki istotne z punktu widzenia organizacji opartych na wiedzy oraz zaprezentowano ogólny model kulturowy wyróżniający powszechnie znane (ze względu na ponadnarodowy charakter i uznaną globalna markę) organizacje wiedzy.
EN
The main purpose of this article is to show crucial values and practices from the Knowledge Enterprise point of view. The Knowledge Enterprise is the perspective of the enterprise which shows all knowledge-related activities, resources and issues. Generally known examples - in the meaning of international character and recognized, global brand-knowledge enterprise are used in this article. Its author assumed that specific values and organizational practices of international corporations determine their world wide development. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
  • Fazlagić A., Jak powstaje wartość? Internet, 03.04.2006, http://cfo.cxo.pl/artykuly/47002.html
  • Ciuszek E., Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa, AE, Wrocław 2004.
  • Güldenberg S., Eschenbach R., Organisatorisches Wissen und Lernen - erste Ergebnisse einer qualitativ - empirischen Erhebung, "Zeitschrift Führung + Organisation" 1996, nr 1.
  • Internet, 07.04.2006: http://www.ibm.com/ibm/values/us/
  • Koźmiński A. K., Zarządzanie w warunkach niepewności. Podręcznik dla zaawansowanych, PWN, Warszawa 2004.
  • Liebeskind Porter J., Knowledge, Strategy and the Theory of the Firm, "Strategic Management Journal"1996, vol. 17 (Winter Special Issue).
  • Likowski J.A., Ojciec i syn. Historia IBM, Instytut Administracji i Zarządzania, "Lektury Menedżera", Warszawa 1989.
  • McGill M.E., Slocum J.W., Das intelligente Unternehmen. Wettbewerbsvorteile durchschnelle Anpassung an Marktbedürfnisse, Stuttgart 1996.
  • Mikuła B., Pietruszka-Ortyl A., Potocki A., Zarządzanie przedsiębiorstwem XXI wieku. Wybrane koncepcje i metody, Difin, Warszawa 2002.
  • Niemczyk J., Organizacja ucząca się, [w:] Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości. Koncepcje, modele, metody, red. K. Perechuda, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2000.
  • Nonaka I., Takeuchi H., Kreowanie wiedzy w organizacji, Poltext, Warszawa 2000.
  • Prahalad C.K.. Ramaswamy V., Przyszłość konkurencji, PWE, Warszawa 2005.
  • Rokita J., Organizacja ucząca się, Prace Naukowe AE, Katowice 2003.
  • Senge P.M., Piąta dyscyplina, PWE, Warszawa 2002.
  • Stańczyk-Hugiet E., Organizacja ucząca się, [w:] Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu. Ku superelastycznej organizacji, red. R. Krupski, PWE, Warszawa 2005.
  • Stańczyk S., Stańczyk-Hugiet E., Kultura organizacyjna - strategiczny zasób organizacji przyszłości, [w:] Management Forum 2020, SGH, Warszawa 2006 (w druku).
  • Steward T., Intellectual Capital, Currency Doubleday, 1997.
  • Strojny M., Kapitał intelektualny w cenie, Internet, 03.04.2006, http://www.pckurier.pl/archiwum/art0.asp?ID=457
  • Ulrich D., Tworzenie organizacji wokół umiejętności, [w:] Organizacja przyszłości, red. F. Hesselbein, M. Goldsmith, R. Beckhard, Business Press, Warszawa 1998.
  • Zimniewicz K., Współczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000123745777

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.