Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Celem przedstawianego artykułu jest przede wszystkim wskazanie czynników sukcesu przedsiębiorstw internetowych oraz zasad konstrukcji systemu wspomagającego zarządzanie tego typu podmiotami z wykorzystaniem instrumentów rachunkowości zarządczej. W pierwszej części artykułu autor przedstawia okoliczności wzrostu, a następnie upadku przedsiębiorstw internetowych pod koniec dwudziestego wieku. W następnej części zostały poddane charakterystyce najważniejsze czynniki sukcesu dotyczące przedsiębiorstw działających w Internecie. Te dwie części stały się podstawą do wyznaczenia wskazówek dotyczących konstrukcji systemu wspierającego zarządzanie przedsiębiorstwami internetowymi, który jest oparty na instrumentach rachunkowości zarządczej. W artykule autor prezentuje w jaki sposób ten system się zmienia oraz jakie instrumenty rachunkowości zarządczej są wykorzystywane w różnych etapach rozwoju przedsiębiorstw internetowych.(abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Numer
Strony
131--147
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- [1] Afuah A., Tucci Ch. L., Biznes internetowy. Strategie i modele. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
- [2] Brealey R.A., Myers S.A., Podstawy finansów przedsiębiorstw, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
- [3] Coltman T., Devinney T.M., Latukefu A., Midgley D.F., E-Business: Revolution, Evolution or Hype. 2000/08/MKT
- [4] Dubosson-Torbay M., Osterwalder A., Pigneur Y., E-Business Model Design, Classification and Measurements. April 2001, Thunderbird.
- [5] Luehrman T.A., What's It Worth? A General Manager's Guide To Valuation, [w:] „Harvard Business Review". May-June 1997.
- [6] Luehrman T.A., Using APV: A Better Tool for Valuing Operations, [w:] „Harvard Business Review". May - June 1997.
- [7] Michalski M., Zarządzanie przez wartość. Firma z perspektywy interesów właścicielskich, WIG - Press, Warszawa 2001.
- [8] Osterwalder A., Pigneur Y., An e-Business Model Ontology for Modeling e-Business. 15th Bled Electronic Commerce Conference e-Reality: Constructing the e-Economy, Bled, Slovenia, June 17 - 19, 2002.
- [9] Pandya A., Dholakia N., B2C Crash as an Innovation Failure: Organization Learning from the Dotcom Debris. Journal of Electronic Commerce in Organizations, www.idea-group.com/iournals. July 2002.
- [10]Piller F.T., Reichwald R., Möslein K., Mass Customization Based E-Business Strategies, SMS 20th Conference 2000, Vancouver, BC, Canada.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000123751540