PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 26 | nr 82 | 119--129
Tytuł artykułu

Koncepcja kształcenia ustawicznego a permanentna edukacja księgowa

Warianty tytułu
Lifelong learning concept and permanent education of accountants
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jednym z ważniejszych czynników wpływających na dynamikę rozwoju współczesnej gospodarki jest zapewnienie odpowiedniego poziomu kwalifikacji zawodowych księgowych. W związku z tym, celem artykułu jest przedstawienie koncepcji kształcenia ustawicznego w kontekście Międzynarodowych Standardów Edukacyjnych dla Zawodowych Księgowych. Szczególna uwaga została zwrócona na MSE 7 - Ustawiczny rozwój zawodowy, który wskazuje na obowiązek zawodowych księgowych rozwijania i utrzymywania profesjonalnych kompetencji, aby świadczyć usługi na wysokim poziomie.(abstrakt oryginalny)
EN
Assurance of appropriate level of professional accountants' competencies is one of important factors having an effect on the development's dynamics of contemporary economy. Thus, the subject of the paper is a description of lifelong learning conception in the context of International Education Standards for Professional Accountants. In the article particular attention is paid to International Education Standard No. 7 - Continuing Professional Development, which points at the obligation of professional accountant to develop and maintain professional competence to provide high quality service.(original abstract)
Rocznik
Tom
26
Numer
Strony
119--129
Opis fizyczny
Bibliografia
  • [1] Białecki L, Edukacyjne priorytety, Strategia Lizbońska szansą dla Europy i Polski, Seminarium informacyjne, Polskie Forum Strategii Lizbońskiej, http: //www. pfsl. pl, (2005-03-01).
  • [2] Hajdan P., Finansista na nowe czasy, Magazyn CFO szansę i zagrożenia, 2004 nr 2, http://cfo.cxo.pl/artykuly/42139.html, (2005-03-03).
  • [3] International Education Standards for Professional Accountants (IES), International Federation of Accountants, http://www.ifac.org. (2005-03-01).
  • [4] Kształcenie ustawiczne, Poland Development Gateway, http://www.pldg.p1/p/pl/TarJ/20/19/4/, (2005-03-04).
  • [5] Messner Z., Polski system kreowania kadr biegłych rewidentów na tle rozwiązań zagranicznych, rachunkowość-audytor, 2004, nr 4 (21), s. 9. [w:] „Rachunkowość" 2004, nr 11.
  • [6] Neczaj R., Uczenie się jako jedno z życiowych wyzwań współczesnego człowieka, E-mentor, 2004, nr 5, http://www.e-mentor.edu.pl, (2005-03-01).
  • [7] OECD, The Knowledge-Based Economy, Paris 1996.
  • [8] Okoń W., Słownik pedagogiczny. PWN, Warszawa 1992.
  • [9] Ośrodek Informacji i Dokumentacji Europejskiej, Polityka w dziedzinie edukacji i kształcenia zawodowego, http://libr.sejm.gov.pl, (2005-03-01).
  • [10] Piech K., Gospodarka oparta na wiedzy i jej rozwój w Polsce, E-mentor, 2004, nr 4 (6), http://www.e-mentor.edu.pl, (2005-03-01).
  • [l 1] Polskie Forum Strategii Lizbońskiej, http://www.pfsl.pl, (2005-03-01).
  • [12] Statut Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, http://www.skwp.org.pl, (2005-03-05).
  • [13] Strategia rozwoju kształcenia ustawicznego do roku 2010, Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, Warszawa 2003.
  • [14] Strategia rozwoju szkolnictwa wyższego w Polsce do roku 2010, Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, http://www.menis.gov.pl/szk- wyz/archiwum_2004/strategia_rozwoju.php, (2005-03-03).
  • [15] Ustawa z 13 października 1994 r. o biegłych rewidentach i ich samorządzie (Dz. U. Nr 31 z 2001 r., poz. 359).
  • [ 16] Wywiad z prof. dr. hab. Zbigniewem Messnerem, Prezesem Zarządu Głównego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, „Rachunkowość" 2004, nr 3.
  • [17] Zasady obligatoryjnego doskonalenia zawodowego biegłych rewidentów (załącznik do uchwały nr 3 z dnia 30 czerwca 2002 r. Nadzwyczajnego Krajowego Zjazdu Biegłych Rewidentów w sprawie zasad obligatoryjnego doskonalenia zawodowego biegłych rewidentów z późn. zm.), http://www.kibr.org.pl, (2005-03-05).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000124073289

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.