PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 1137 Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce | 103--113
Tytuł artykułu

Podstawowe komponenty strategii globalnych łańcuchów dostaw

Warianty tytułu
Fundamental Components of Global Supply Chain Strategy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono ewolucję koncepcji łańcucha dostaw. Omówiono poszczególne elementy globalnych strategii łańcuchów dostaw.
EN
The main goal of the article is an analysis of the components of global supply chain strategy, which are included into networks cooperation. The development and main conceptions of global supply chain strategy are discussed. The special attention is paid to the Quick Response, Efficient Consumer Response, Customer Relationship Management and innovation technologies, such as Internet or Radio Frequency Identification. (original abstract)
Bibliografia
  • [1] Bitici U.S., Mendibil K., Martinez V., Albores P., Measuring and Managing Performance in Extended Enterprises, "International Journal of Operations & Production Management" 2005, vol. 25, nr 4.
  • [2] Bowersox D., Closs D., Logistical Management: the Integrated Supply Chain Process, The McGraw-Hill Companies, Inc., New York 1996.
  • [3] Chopra S., Meindl P., Supply Chain Management, Strategy, Planning and Operation, Prentice-Hall, New Jersey 2001.
  • [4] Critical Steps to Successful Customer Relationship Management, 2000.
  • [5] CRM serwis, "Modern Marketing", luty 2001.
  • [6] Demystifying RFID in the Supply Chain. An Overview oj the Promise and Pitfalls, 2005 United Parcel Service of America, Inc.
  • [7] Doz Y.L., Hamel G., Alliance Advantage. The Art of Creating Value Through Partnering, Harvard Business School Press, Boston 1998.
  • [8] ECR, efektywna obsluga konsumenta. Jak osiągnąć sukces i prześcignąć konkurencję?, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań 1999.
  • [9] Efficient Consumer Response. Enhancing Consumer Value in the Grocery Industry, Kurt Salmon Associates, Inc. Management Consultants, January 1993. [10 ] E-Query with PwC, "Taking Care of the Customer", http://www.pwcglobalcom.
  • [11] Fern i e J., Quick Response in Retail Distribution: An International Perspective, [w:] Quick Response in the Supply Chain, red. E. Hadjiconstantinou, Springer Verlag, Berlin 1999.
  • [12] Hall D., Braithwaite A., The Development of Thinking in Supply Chain and Logistics Management, [w:] Handbook of Logistics and Supply-chain Management, red. A.M. Brewer, K.J. Button, D.A. Hensher, Pergamon, London 2001.
  • [13] Handfield R., Nichols E., Introduction to Supply Chain Management, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey 1999.
  • [14] Heilbrunn J., Marketing Encyclopedia, American Marketing Association, NTC Business Books, USA 1995.
  • [15] Hofmann T., Customer Relationship Management, http://www.pwcglobal.com.
  • [16] http://www.uk.coopers, com/managementconsulting/ecr/whhaltisecr.html.
  • [17] Jcspersen B., Skjott-Larsen T., Supply Chain Management - In Theory and Practice, Copenhagen Business School Press, Copenhagen 2005.
  • [18] Komornicki P., Wachnicki J., Data mining dla marketem, "Modern Marketing" 2001 nr 6.
  • [19] Lambert D., Stock J., Ellram L., Fundamentals of Logistics Management, Irwin McGraw-Hill, Boston 1999.
  • [20] Laskowska A., Wptyw zarządzania czasem na pozycję konkurencyjną przedsiębiorstwa, praca badawcza wykonana w ramach badań własnych w Katedrze Logistyki, SGH, Warszawa 1995.
  • [21] Lehtinen J., Storbacka K., Sztuka budowania trwałych związków z klientami, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.
  • [22] Otto J., CRM -dobre relacje z klientem, „Marketing w Praktyce", sierpień 2001.
  • [23] Popiotek W., Customer Loyalty Center - Call Center XXI wieku, "Modern Marketing" 2000 nr7/8.
  • [24] Robins G., Coal Set at 24-hour Response, „Stores", December 1992.
  • [25] Rutkowski K., Zintegrowany łańcuch dostaw, [w:] Zintegrowany łańcuch dostaw. Doświadczenia globalne i polskie, red. K. Rutkowski, SGH, Warszawa 1999.
  • [26] Srivastava B., Radio Frequency ID Technology. The Next Revolution in SCM, "Business Horizons" 2004 nr 47/6.
  • [27] Swift R., Accelerating Customer Relationships. Using CRM and Relationship Technologies, Prentice Hall PTR.NJ 2001.
  • [28] Vollmann T., Cordon C., Raabe H., Supply Chain Management, materiały z konferencji pt.: „A new procurement paradigm", IESE, Barcelona , 30-31 marca 1995.
  • [29] Warwas M., CRM -ocotu chodzi?, „Modern Marketing", styczeń 2000.
  • [30] Weideman T., CRM and SCM: Linking Islands of Information, Supply Chain e-Business, December 2001.
  • [31] Witt C., Kmart's New Distribution Center: Quick Response in Action, „Material Handling Engineering", March 1992, materiały reklamowe Deutsche Postdienst.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000127173948

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.