PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 1137 Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce | 121--131
Tytuł artykułu

Kilka uwag na temat planowania strategicznego w małym przedsiębiorstwie

Warianty tytułu
Some Suggestions about the Subject of Strategic Planning in a Small Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie uwag i spostrzeżeń wynikających z doświadczeń praktycznych oraz działalności dydaktycznej autorów. W opracowaniu wykorzystano takie narzędzia i metody badawcze jak: analiza i synteza źródeł literatury, obserwacja uczestnicząca, analiza dokumentacji źródłowej oraz analiza i konstrukcja logiczna.
EN
Lately we have been observing the increasing role and importance of small enterprises for the economy of Poland. Conditions of their functioning are increasingly demanding, therefore the need intensifies to increase the level of professionalism in managing the SMEs. Application of strategic management increases the probability of growth and development of a contemporary enterprise. Therefore instruments of strategic management can be used not only to develop large and medium-sized, but also - as it is shown in this paper - small enterprises. Special attention was put to the procedure of strategy planning, and the recommended methods of strategic analysis.(original abstract)
Bibliografia
  • [1] Antoszkiewicz J.D., Melody skutecznego zarządzania, ORGMASZ, Warszawa 1996.
  • [2] Berliński L., Zarządzanie strategiczne małym przedsiębiorstwem, OPO, Bydgoszcz 2001.
  • [3] Faulkner D., Bowman CL, Strategie konkurencji, Gebethner&Ska, Warszawa 1996.
  • [4] Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2001.
  • [5] Haus B., Szustak D., Strategie małych przedsiębiorstw, [w:] Zarządzanie strategiczne. Strategie małych firm, red. R. Krupski, Wałbrzyska Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości, Wałbrzych 2005.
  • [6] Kaleta A., Zarządzanie strategiczne w małych przedsiębiorstwach - stereotypy a rzeczywiste potrzeby, [w:] Zarządzanie strategiczne. Strategie małych firm, red. R. Krupski, Wałbrzyska Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości, Wałbrzych 2005.
  • [7] Nogalski B., Falencikowski T., Strategie działania mikroprzedsiębiorstw - analiza empiryczna, [w:] Nowoczesność przemyslu i usług. Współczesne koncepcje i metody zarządzania przedsiębiorstwami, red. J. Pyka, TNOiK, Katowice 2005.
  • [8] Nogalski B., Rybicki J., Strategiczne zarządzanie firmą, TNOiK, Bydgoszcz 1996.
  • [9] Nogalski B., Rybicki J., Szpitter A., Strategia jako system prostych zasad działania, [w:] Krytyczna analiza szkół i kierunków zarządzania strategicznego: nowe koncepcje zarządzania, red. R. Krupski, Wałbrzyska Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości, Wałbrzych 2004.
  • [ 10] Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2001.
  • [11] Obłój K., Strategie sukcesu: jak proste reguły pozwalają wygrywaćl, „Harvard Business Review Polska" marzec 2003.
  • [12] Pawłowska B., Strategia konkurencji i współpracy małych i średnich przedsiębiorstw regionu kwidzyńskiego, praca doktorska, Uniwersytet Gdański, Sopot 2005.
  • [13] Penc J., Strategie zarządzania. Perspektywiczne myślenie, systemowe działanie, Placet, Warszawa 1994.
  • [14] Romanowska M., Analiza i planowanie strategiczne w małej firmie, [w:] Zarządzanie strategiczne. Strategie małych firm, red. R. Krupski, Wałbrzyska Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości, Wałbrzych 2005.
  • [15| Sioner J.A.F., Wankel Ch., Kierowanie, PWE, Warszawa 1992.
  • [16] Suszyński C., Kształtowanie strategii małych i średnich przedsiębiorstw w świetle badań nad wykorzystaniem zewnętrznych doradców przez krajowe MSP, [w:] Zarządzanie strategiczne. Strategie małych firm, red. R. Krupski, Wałbrzyska Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości, Wałbrzych 2005.
  • [17] Szymański M., Walentynowicz P., Koncepcja usprawnień analizy SPACE, [w:] Rozwój teorii i praktyki zarządzania strategicznego. Doświadczenia krajowe i międzynarodowe, t. l, red. J. Jeżak, Łódź 2003.
  • [18] Walentynowicz P., Nowe role i umiejętności menedżerów jako podstawa rozwoju kompetencji kadry kierowniczej, [w:] Studia społeczno-ekonomiczne, Zeszyt Naukowy 2/2003, wyd. WSZ w Słupsku, Słupsk 2003.
  • [19] Waściński T., Trendy rozwojowe sektora MSP w latach 1994-2000, [w:] Małe i średnie formy przedsiębiorczości w gospodarce rynkowej. Teoria i praktyka, red. T. Waściński, PTE, Koszalin 2002.
  • [20] Zarządzanie strategiczne. Koncepcje - metody, red. R. Krupski, AE, Wrocław 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000127173958

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.