Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Creating Business Image as a Strategic Management Component
Języki publikacji
Abstrakty
Omówiono strukturę otoczenia społeczno-gospodarczego i jego związki z przedsiębiorstwem. Podkreślono, że w warunkach gospodarki rynkowej większe szanse rozwoju ma to przedsiębiorstwo, które dba o swoją dobrą reputację.
Negative results of development and civilisational threats generate criticism directed at businesses and decrease trust in them. As a result people demand higher corporate social responsibility. To meet these expectations businesses appoint public relations departments whose task is to create a positive business image. Concern about good reputation and credibility of the company should not rely on sponsoring, charity work and good press relations. The main tasks of such a department should be to analyze future social expectations and to include them in the strategic goals of the company. (original abstract)
Rocznik
Strony
57--62
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- [ l ] Black S., Public relations, ABC, Warszawa 1998.
- [2] Budzyński W., Public relations - zarządzanie reputacją firmy, Poltext, Warszawa 1997.
- [3] Lewicka D., Stówa i gesty, "Businessman" 1995 nr 11.
- [4] Najlepsze przedsiębiorstwa świata, "Zarządzanie na Świecie" 1997 nr 11.
- [5] Oliver S., Strategia public relations, PWE, Warszawa 2005.
- [6] Parston G., Osiąganie wyników społecznych, [w:] Organizacja przyszłości, Business Press, Warszawa 1998.
- [7] Wójcik K., Public relations, t. l, Placet, Warszawa 1997.
- [8] Wójcik K., Public relations. Od A do Z, Placet, Warszawa 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000127173998