PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 1137 Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce | 276--287
Tytuł artykułu

Międzynarodowe doświadczenia z praktycznym wykorzystaniem strategicznej karty wyników

Autorzy
Warianty tytułu
International Experience in Practical Usage of Balanced Scorecard
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przeprowadzono analizę kilkunastu artykułów, które ukazały się w ostatnich latach w prestiżowych czasopismach z obszaru zarządzania i rachunkowości. Autor podjął próbę odpowiedzi na pytanie czy rzeczywistość gospodarcza pokrywa się z deklaracjami twórców teorii.
EN
The Balanced Scorecard was originally designed as a measurement of performance system. Since then it has transformed into a new strategic management control system, which helps implement the company's strategy. For the last thirteen years this tool has been implemented in hundreds of companies over the world. Nowadays a great deal of research work on this issue has been published. As a result the cross-sectional analysis is can be carried out. This paper describes the conclusion from these studies bringing piece of information about practical usage of BSC. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • [l ] Ax C., Bjomcnak T., Bundling and Diffusion of Management Accounting Innovations - The Case of the Balanced Scorecard in Sweden, "Management Accounting Research" 2005 nr 16.
  • [2] Braam G., Nijssen E., Performance Effects of Using the Balanced Scorecard: a Note on the Dutch Experience, "Long Range Planning" 2004 nr 37.
  • [3] Chenhall R., In Integrative Strategic Performance Measurement Systems, Strategic Alignment of manufacturing, Learning and Strategic Outcomes: An Exploratory Study, "Accounting Organizations and Society" 2005 nr 30.
  • [4] Hendricks K., Mcnor L., Wiedman C.: The Balanced Scorecard - to Adopt or Not to Adoptl, "Ivcy Business Journal" November 2004.
  • [5] Hoque Z., James W., Linking Balanced Scorecard Measures to Size and Market Factors: Impact on Organizational Performance, "Journal of Management Accounting Research" 2000 vol. 12.
  • [6] Kald M, Nilson F., Performance Measurement at Nordic Companies, "European Management Journal" 2000 vol. 18, nr 1.
  • [7] Kurtzman J., Is Your Company off Course"? Now You Can Find out Why, "Fortune" 1997 nr 17.
  • [8] Malmi Т., Balanced Scorecard in Finnish Companies: A Research Note, "Management Accounting Research" 2001 nr 12.
  • [9] Morisawa Т., Kurosami H., Using the Balanced Scorecard in Reforming Corporate Management Systems, "NRI Papers" 2003 nr71.
  • [10] Olson E., Slater S., The Balanced Scorecard, Competitive Strategy and Performance, "Business Horizons" May-June 2002.
  • [11] Speckbacher G, Bischof J., Pfeiffer Т., A Descriptive Analysis on the Implementation of Balanced Scorecards in German-speaking Countries, "Management Accounting Research" 2003 nr 14.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000127341159

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.