PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 1137 Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce | 301--306
Tytuł artykułu

Zastosowanie teorii zarządzania strategicznego w małych przedsiębiorstwach rodzinnych

Warianty tytułu
Implementation of Strategic Management Theory in Small Family Businesses
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono specyfikę zarządzania strategicznego w odniesieniu do małego przedsiębiorstwa rodzinnego. W artykule zawarto interpretacje dotyczące przedsiębiorczości w biznesach rodzinnych oparte na wynikach badań prowadzonych w latach 2004-2005.
EN
Small family businesses meet problems similar to other small enterprises in the area of strategy creation and implementation. Planner and analytic approach to strategy should be changed into evolutionary and emergent concept. The modification of dominant approach to strategy of small enterprises seems to be inevitable. The new theory should, on the one hand, fulfil the requirement of flexibility, and not restrict the chances of enterprise by strict objectives and mission, but on the other hand, must take into account social factors influencing strategy creation and implementation (i.e. family interests in FB). (original abstract)
Bibliografia
  • [1] Barach .I.A., Ganitsky J.B., Successful Succession in Family Business, "Family Business Review" 1995 nr 8 (2), s. 131-135.
  • [2] Beckhard R., Dyer W.G. Jr., Managing Continuity in the Family Owned Business, "Organizational Dynamics", Summer 1983, s. 5-12.
  • [3] Churchill N.C., Hatten K.J., Non-Market-Based Transfers of Wealth and Power. A Research Framework f or Family Business, "Family Business Review" 1997 nr 10 (1), s. 53-67.
  • [4] Determinanty rozwoju przedsiębiorstw rodzinnych w Polsce, red. Ł. Sułkowski, TNOiK, Toruń 2005.
  • [5] Jeżak J., Wizja rozwoju firmy jako kluczowy element przedsiębiorczości rodzinnej, [w:] Przedsiębiorczość a zarządzanie korporacjami, Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa, Katowice 2003.
  • [6] Litz R.A., The Family Business'. Toward Definitional Clarity, "Family Business Review" 1995 nr 8 (2), s. 71-81.
  • [7] Majchrzak J., Strategie drobnych przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych, [w:] Strategie przedsiębiorstw w okresie budowania gospodarki rynkowej, red. T. Mendel, AE, Poznań 1996, s. 90.
  • [8] Nellon S., Strategies for Family Firms, [w:] Family Business Sourcebook, red. C.E. Aronoff, J.H. Astrachan, J.L. Ward, Family Entreprise Publishers, Georgia 2002, s. 119-125.
  • [9] Popczyk W., Zarządzanie strategiczne w firmach rodzinnych, [w:] Rozwój teorii i praktyki zarządzania strategicznego. Doświadczenia krajowe i zagraniczne, red J. Jeżak, t. I, РАМ Center, Łódź 2003.
  • [10] Sułkowski Ł., Organizacja a rodzina. Więzi rodzinne w życiu gospodarczym, Towarzystwo Nauk Organizacji i Kierowania- Dom Organizatora, Toruń 2004.
  • [11] Suikowski Ł., Strategie przedsiębiorstw rodzinnych w Polsce, [w:] Rozwój teorii i praktyki zarządzania strategicznego. Doświadczenia krajowe i międzynarodowe, red. J. Jeżak, РАМ Center, Łódź 2003.
  • [12] Ward L.J., The Special Role of Strategic Planning for Family Business, [w:] Family Business Sourcebook, red. C.E. Aronoff, J.H. Astrachan, J.L. Ward, Family Entreprise Publishers, Georgia.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000127341169

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.