PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 1137 Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce | 200--210
Tytuł artykułu

Zarządzanie strategiczne w organizacjach non profit

Autorzy
Warianty tytułu
Strategie Management in a Non-profit Organization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zamieszczono charakterystykę organizacji niedochodowych. Przedstawiono podstawowe założenia zarządzania strategicznego w organizacjach non profit. Przybliżono specyfikę organizacji non profit – korzyści i ograniczenia w implementacji zarządzania strategicznego.
EN
The article includes a wide characteristic of a non-profit organization, as well as the features that enable strategic management implementation. The author emphasizes the specific nature of the organization's services and some of the forms of cooperation with public sector. The main advantages and disadvantages of the businesslike rules of the strategic management in a non-profit organization are presented. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • [1] Anthony R., Young D., Control Management in Nonprofit Organization, Irwin, Boston 1994.
  • [2] Courtney R., Strategic Management in Voluntary Non-profit Sector, Routledge, Manchester 2000.
  • [3] Drucker P.P., O czym menedżerowie powinni pamiętać, „Harvard Business Rewiew" 2006.
  • [4] Drucker P .F., Zarządzanie organizacją pozarządową - teoria i praktyka, FW Program Phare NGOs, Warszawa 1995.
  • [5] Hagoort G., Przedsiębiorczość w kulturze, UJ, Kraków 1993.
  • [6] Ilczuk D., Sektor nоn profit w kulturze - analiza instytucjonalna-finansowa fundacji i stowarzyszeń, Instytut Kultury, Warszawa 1995.
  • [7] Iwankiewicz-RakB., Slabe państwo - silny sektor, [w.] Samoorganizacja społeczeństwa polskiego, ISP, Warszawa 2000.
  • [8] Leś E., O definicji pojęcia pożytku społecznego, [w:] Pozarządowe instytucje społeczne między państwem a społeczeństwem, red. S. Golinowska, D. Głogosz, Opracowania PBZ, Warszawa 1999. [9] Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 1998.
  • [10] Organizacje pozarządowe w Polsce - podstawy finansowo-prawne, red. M. Granat, Warszawa 2000.
  • [11] Salamon L.M., Anheier R.K., The Emerging Nonprofit Sector, Manchester 1996.
  • [12 ] Sargeant A., Marketing organizacji nonprofit, Instytut Wydawnictw Ekonomicznych, Warszawa 2004.
  • [13] Ustawa o finansach publicznych z dnia 28 listopada 1998 г., DzU 1998 nr 155, poz. 1014.
  • [14] Zarządzanie strategiczne, red. S. Kiełczewski, AE, Wrocław 1997.
  • [15] Zarządzanie strategiczne - modelowa koncepcja biznesu, red. M. Moszkowicz, PWE, Warszawa 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000127341331

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.