Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The System of Market Activities - Aspect of Creativity
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule zdefiniowano sukces rynkowy przedsiębiorstwa. Przedstawiono cechy jednostki kreatywnej oraz czynniki, wpływające na stworzenie kreatywnego, odnoszącego sukces przedsiębiorstwa. Zaprezentowano również główne czynniki sukcesu wskazane na podstawie badań Petersa i Watermana z 1982 roku, W. Fritza z lat 1989-1990 oraz polskich przedsiębiorców.
The subject of consideration refer to the problems connecting the efforts to find new ways of market value creation, as well as to measure and interpret this value. Such efforts are justified by new economy, characterised by globalisation, turning-point technologies and new areas of competition. The hallmark of market activity system in such conditions should be creativity. The author undertakes an attempt to practice this type of activity more in detail to show its origin, aspects and strategic importance.(original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
11--17
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Keegan W.J., Schlegelmilch B.B.: Global Marketing Management. A European Perspective. "Financial Times". Prentice Hall 2001.
- Michalik M., Mruk H.: Czynniki sukcesu rynkowego przedsiębiorstwa. W: Obszary współpracy polskich przedsiębiorstw. Szczecin: Uniwersytet Szczeciński 2001.
- Preiss K., Goldman S.L., Nagel R.N.: Cooperate to Compete. Building Agile Business Relationships. New York: Van Nostrand Reinhold 1996.
- Reichmann W., Siwiński O.: Za pięć dwunasta. Techniki efektywnego zarządzania czasem organizacji pracy indywidualnej i zespołowej. Kraków: Tematy 1997.
- Sahay A.: Strategia konkurowania w wieku informacji. W: Tajniki marketingu. Warszawa: Wyd. K.E. Liber s.c. 2001.
- Wölm D.: Kreatywny marketing: zorientowana na przyszłość perspektywa. Stuttgart 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000127673791