PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | 24 | nr 973 Problemy teorii i praktyki marketingu | 18--27
Tytuł artykułu

Relacje przedsiębiorstwa z klientami i innymi podmiotami otoczenia rynkowego

Warianty tytułu
Relations of a Company With Clients and Other Subject of the Market Environment
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedsiębiorstwa utrzymują relacje z klientami oraz wieloma podmiotami z wewnętrznego i zewnętrznego otoczenia firmy. W artykule zaprezentowano założenia marketingu relacyjnego (interaktywnego) oraz czynniki wpływające na związki przedsiębiorstwa z podmiotami otoczenia. W podsumowaniu przedstawiono warunki zwiększenia skuteczności zarządzania przedsiębiorstwem, stosującym marketing interaktywny.
EN
The company keeps relationships with clients and many outside and inside subjects. These relationships are moulded by complex set of factors with different character. The development of company's relationships with customers follows according to facts of process' progress of communication. The company should influence not only on client's experience-zone but also on his emotional and behavioral zone. The conditions of effectiveness of company's management which apply to interactive marketing are introduced in the summary.(original abstract)
Bibliografia
  • Boss J.F.: Les nouveaux visages du marketing. "Revue Française du Marketing" 1997 nr 4 (194).
  • Gordon J.H.: Relacje i klientem. Marketing partnerski. Warszawa: PWE 2001.
  • Gummesson E.: Making Relationship Marketing operational. "International Journal of Science Management" 1994 nr 5 (5).
  • Gummesson E.: Mega and Nano. - Relationships in Relationship Marketing. "Irish Marketing Review" 1996 nr 6.
  • Horowitz J., Panak M.J.: La satisfaction tatae du dient. Paris: Inter Edition 1994.
  • Kotler Ph.: Marketing Management - upper Saddle River. Englewood Cliffs: Prentice Hall 1997.
  • Morgan R.M., Hunt S.D.: The Commitment Trust Theory of Relationship Marketing. "Journal of Marketing" 1994 nr 3 (158).
  • Pontier S.: Marketing relational - marketing transation: les choit du teleachat en France. "Revue Française du Marketing" 1997 nr 5 (165).
  • Storbecka K., Lahtinen J.R.: Sztuka budowania trwałych związków z klientem. Kraków: Dom Wydawniczy ABC 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000127673800

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.