PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | 24 | nr 973 Problemy teorii i praktyki marketingu | 28--44
Tytuł artykułu

Proces marketingowy w przedsiębiorstwie

Warianty tytułu
How Should the Marketing Process Be Run in Polish Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Właściwie realizowany proces marketingowy powinien składać się z kolejnych procesów cząstkowych, tworzących równorzędne fazy cyklu zorganizowanego przebiegu działania marketingowego. Autorka wymieniła 5 etapów procesu marketingowego, są nimi: ustalanie celów marketingowych, planowanie, pozyskiwanie i rozmieszczanie zasobów, realizacja oraz kontrola. Główny nacisk położono na przebieg procesu marketingowego w polskich przedsiębiorstwach
EN
In the article the marketing process was described from the idea of organized activity cycle point of view. The author presented components of this cycle which covers five stages: formulating marketing goals, planning, getting and locating marketing recourses, realizing and controlling. Accordingly the bases of the mentioned cycle stages were grouped in three main marketing subprocesses which are: preparing, realizing and controlling. In the paper the strongest attention was paid to proposals .showing Polish firms how they should run marketing activity to gain their aims and be better than their market competitors. The author underlined a very big role of human recourses in a marketing oriented enterprise as one of the most important factors in the development and growth of a modern organization. Given proposals are based on achievements of a marketing theory and results of empirical research conduced in Polish enterprises by the author which showed many disfunctions in undertaking marketing decisions.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Baruk A.: Dynamiczne kształtowanie strategii marketingowej firmy. Uwarunkowania strukturalne i procesowe. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek 2001.
  • Bieniok H.: Metody sprawnego zarządzania. Warszawa: Agencja Wydawnicza "Placet" 1997.
  • Kostera M.: Zarządzanie personelem. Warszawa: PWE 1994.
  • Niestrój R.: Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 1996.
  • O'Shaughnessy J.: Competitive Marketing. A Strategic Approach. London: Unwiu Hyman, Inc. 1988.
  • Penc J.: Leksykon biznesu. Warszawa: Agencja Wydawnicza "Placet" 1997.
  • Perechuda K.: Metody zarządzania przedsiębiorstwem. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, 1998.
  • Teoria organizacji i zarządzania. Praca zbiorowa pod red. J. Kurnala. Warszawa: PWE 1981.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000127673810

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.