PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | 35 | nr 91 | 61--74
Tytuł artykułu

Znaczenie kosztów w procesie kształtowania cen usług zdrowotnych

Autorzy
Warianty tytułu
The significance of costs in the process of setting prices for health services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Funkcjonowanie zakładów opieki zdrowotnej w nowych warunkach działania rynku znacznie się zmieniło. Można zauważyć powszechny wzrost niezależności i odpowiedzialności kierownictwa za podejmowane decyzje. Wśród tych decyzji głównego znaczenia nabierają decyzje cenowe, dotyczące ustalania cen na usługi medyczne. Prawidłowo ustalona cena powinna być bowiem oparta na informacjach kosztowych i stanowić podstawę uzyskania niezbędnych środków finansowych na działalność statutową jednostki, a co za tym idzie - zapewnić świadczenie usług medycznych na wysokim poziomie, akceptowanym przez płatników i uzasadnionym stanem zdrowia pacjentów. (abstrakt oryginalny)
EN
The functioning of health care institutions in new market conditions has changed significantly. An increase in health care units' independence and responsibility of their management for decisions taken has been widely registered. Among these decisions major importance is associated with price oriented decisions referring to setting prices for health services. A correctly set price for such a service should be based on the knowledge of costs and constitute the basis for obtaining by the service providers the financial means necessary to ensure high quality of services, accepted by the payers and justified by the health condition of patients. (original abstract)
Rocznik
Tom
35
Numer
Strony
61--74
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • [1] Bronakowski H. (2005), Rynek i nowy marketing, WSFiZ w Białymstoku, Białystok.
  • [2] Gabrusewicz W., Kamela-Sowińska A., Poetschke H. (1998), Rachunkowość zarządcza, PWE, Warszawa.
  • [3] Hawlena J. (2000), Procedura kształtowania cen w przedsiębiorstwie usług lotniczych, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • [4] Kaniowski P. (2003), Strategie cenowe, PWE, Warszawa.
  • [5] Krasiński Z. (1985), Ceny a rynek, PWE, Warszawa.
  • [6] Kulis I, Kulis Marzena, Stylo W. (1999), Rachunek kosztów w zakładach opieki zdrowotnej, UWM „Vesalius”, Kraków.
  • [7] Nessim H., Dodge M.R. (1987), Kształtowanie cen. Strategie i procedury, PWE, Warszawa.
  • [8] Nowotarska - Romaniak B. (2002), Marketing usług zdrowotnych, Zakamycze, Kraków.
  • [9] Payne A. (1996), Marketing usług, PWE, Warszawa.
  • [10] Rogoda B. (2003), Decyzje cenowe przedsiębiorstw: pomocnicze materiały dydaktyczne, Wydawnictwo AE, Kraków.
  • [l 1] Rogoda B. (2004), Polityka cenowa małych i średnich przedsiębiorstw, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • [12] Sargeant A. (2004), Marketing w organizacjach non profit, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • [13] Skrzypska D. (2000), Koszty jako baza ustalanie cen na świadczenia medyczne, W: Rachunek kosztów usług medycznych i zarządzanie finansami w ochronie zdrowia. Materiały na ogólnopolską konferencję naukową, Szczecin.
  • [14] Styś A. (2005), Marketing usług, PWE, Warszawa.
  • [15] Waniowski P. (2003), Strategie cenowe, PWE, Warszawa.
  • [16] Zarządzanie w opiece zdrowotnej, red. M. Kautsch, M. Whitfield, J. Klich, (2001), Wydawnictwo UJ, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000128545864

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.