PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 2 | nr 1020 Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem - wybrane zagadnienia przedsiębiorczości | 227--239
Tytuł artykułu

Samoocena pracownika - szansa czy zagrożenie dla zachowań przedsiębiorczych organizacji

Warianty tytułu
Employees' Self-evaluation: an Opportunity or Threat for Entrepreneurial Behaviours in an Organization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Samoocena to ocenianie własnych możliwości pod danym względem. Jest to sposób w jaki postrzegamy i oceniamy samych sienie, a zwłaszcza własne zdolności i możliwości. Samoocena jest istotnym czynnikiem wpływającym na rodzaj zachowań podejmowanych przez pracownika, może być mu przypisana pod postacią „etykiety” przez otoczenie przedsiębiorstwa, lub być wynikiem wypracowanego do tej pory obrazu własnej osoby z informacjami napływającymi z otoczenia. Przedstawiono istotę, rodzaj oraz możliwości kształtowania samooceny pracownika jako czynnika wpływającego na przedsiębiorczość.
EN
Nowadays, employees are expected to undertake new challenges and to be entrepreneurial. It may determine competitiveness of the enterprise in an changeable environment. Entrepreneurship depends on various conditions, from internal predispositions of an individual to external factors of one's environment. This article is devoted to the concept of the self evaluation as one of many aspects of the creation of entrepreneurship in company. It influences the employee as a factor which forms entrepreneurial behaviors. It is worth learning the idea of self-evaluation and different ways of creating it to strengthen those behaviors which are expected to be effective in the development of the company and its employees. (original abstract)
Bibliografia
  • Aronson E., Człowiek - istota społeczna, PWN, Warszawa 1997.
  • Barrow C., The Essence of Small Business, Prentice Hall, New York 1993.
  • Bartnicki M., Podstawy współczesnego myślenia o zarządzaniu. Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej 2000.
  • Bednarczyk M., Otoczenie i przedsiębiorczość w zarządzaniu strategicznym organizacją gospodarczą, Kraków 1996.
  • Klimczak B., Przedsiębiorczość a cele i kryteria wyboru w przedsiębiorstwach socjalistycznych, Materiały VI Szkoły Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 1986.
  • Kraśnicka T., Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości - podejście wielowymiarowe, [w:] Przedsiębiorstwo w procesie transformacji, red. K. Jaremczuk, Przemyśl 2000.
  • Lichtarski J., Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, AE, Wrocław 1999.
  • Nawrat R., Manipulacja społeczno - przegląd technik i wybranych wyników badań, "Przegląd Psychologiczny" 1989 nr 1.
  • Poznawcze regulatory funkcjonowania społecznego, red. J. Jarymowicz, Z. Smoleńska, PAN 1983.
  • Wojciszke B., Mechanizmy wpływu struktury ja na zachowanie, [w:] Poznawcze regulatory funkcjonowania społecznego, red. J. Jarymowicz, Z. Smoleńska, PAN 1983.
  • Złudzenia, które pozwalają żyć, red. M. Kofta, T. Szustrowa, PWN, Warszawa 1991.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000129225687

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.