PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 729 | 77--97
Tytuł artykułu

Związki segmentacji rynku i pozycjonowania z wartością przedsiębiorstwa (uwagi teoretyczne)

Autorzy
Warianty tytułu
Relationships between Market Segmentation and Positioning and Company Value (Theoretical Observations)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pracy podjęto próbę ukazania związków pomiędzy segmentacją rynku i procesem pozycjonowania produktów a wartością przedsiębiorstwa, a także faktycznych i potencjalnych możliwości zwiększania wartości przedsiębiorstwa poprzez realizację pozycjonowania produktów i procesu segmentacji rynku.
EN
The purpose of this article is to attempt to demonstrate the relationships between market segmentation and positioning and company value. Company value is understood as the value resulting from the firm's capacity to generate earnings, while earnings are understood to be that which is generated as a result of the enterprise conducting activities. An important source of shaping this value is an increase in company revenue from sales rates, which can be directly influenced through proper use of marketing tools. The effects obtained will be largest when marketing tools are selected separately for each segment and the process of their creation is preceded by the process of positioning. It follows from this that no direct relationship exists between market segmentation, selection of the target market, and positioning and company value. Instead, an indirect correlation exists. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
77--97
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Altkorn J., Kryteria segmentacji rynku dóbr i usług konsumpcyjnych, Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, nr 411, Kraków 1993.
  • Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań, red. K. Mazurek -Łopacińska, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2002.
  • Badania rynkowe i marketingowe, red. J. Kramer, PWE, Warszawa 1994.
  • Baker M., Marketing Strategy and Management, MacMillan, London 1992.
  • Berkowitz E.N., Kerin R.A., Rudelius W., Crane F.G., Marketing, Irwin, Homewood 2000.
  • Black A., Wright P., Bachman J. E., In Search of Shareholder Value. Managing the Drivers of Performance, FT Pitman Publishing, London 1998.
  • Cornell B., Corporate Valuation. Tools for Effective Appraisal and Decision Making, Business One Irwin, Boston 1993.
  • Culley .J.D., Marketing Management. Foundation and Practices, Boston 1983.
  • Dietl J., Marketing, PWE, Warszawa 1985.
  • Doyle P., Marketing wartości, Wydawnictwo Feiberg SJA, Warszawa 2003.
  • Duliniec E., Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 1994.
  • Frank R.E., Massy W.F., Wind Y., Market Segmentation, Prentice Hill, Englewood Cliffs, New Jersey 1972.
  • Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw, red. W. Frąckowiak, PWE, Warszawa 1998.
  • Garbarski L., Zrozumieć nabywcę, PWE, Warszawa 1994.
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2000.
  • Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1999.
  • Green P.F., Krieger A.M., Segmenting Markets with Conjoing Analysis. „Journal of Marketing" 1991, nr 10.
  • Jenkins M., McDonald M., Market Segmentation Organizational Archetypes and Research Agentas, „European Journal of Marketing" 1977, nr 1.
  • Kamela-Sowińska A., Wartość finny, PWE, Warszawa 1996.
  • Kłeczek R., Kowal W., Woźniczka J., Strategiczne planowanie marketingowe, PWE, Warszawa 1999.
  • Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
  • Kramer T., Marketing, PWE, Warszawa 2000.
  • Lambin J.J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • Luehrman T.A., What's It Worth? A General Manager's Guide to Valuation, „Harvard Business Review" 1997, May-June.
  • Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej, Wydawnictwo A E we Wrocławiu, Wrocław 2001.
  • Mc Carthy E. J., Bragowicz A.A., Essentials of Marketing, Homewood 1982.
  • Mc Carthy E. J., Perrault Jr. W.D., Essentials of Marketing, Irwin, Homewood 1998.
  • Mc Donald M., Marketing Plans. How to Prepare Them, How to Use Them, Butterworth- Heinemann, Oxford 1998.
  • Mc Donald M., Dunbar I., Segmenlacja rynku, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  • Michalski M., Zarządzanie przez wartość. Firma z perspektywy interesów właścicieli, WIG-Press, Warszawa 2001.
  • Mynarski S., Badania rynkowe w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo A E w Krakowie, Kraków 2001.
  • Niestrój R., Rola marketingu w tworzeniu wartości firmy [w:] Marketingowe strategie budowania wartości przedsiębiorstwa, red. A. Czubała, AE w Krakowie, Kraków 2006.
  • Niestrój R., Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
  • Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 1998.
  • Payne A., Marketing usług, PWE, Warszawa 1997.
  • Piercy N., Marketing. Strategiczna reorientacja firmy, Feiberg SJA, Warszawa 2003.
  • Podstawy marketingu, red. J. Altkorn, Instytut Marketingu, Kraków 2003.
  • Pratt P., Reilly R.E., Schwaichs R.P., Valuing a Business. The Analysis and Appraisal of Closely Held Companiens, Irwin Proffesional Publising, Chicago 1996.
  • Prymon M., Menedżerskie i społeczne aspekty współczesnego marketingu, Ekspert, Warszawa 1999.
  • Sagan A., Badania marketingowe. Podstawowe kierunki. Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 2001.
  • Sławińska M., Urbanowska-Sojkin E., Marketing w zarządzaniu firmą handlową, PWE, Warszawa 1995.
  • Strategor, Zarządzanie firmą. Strategie. Struktury. Decyzje. Tożsamość, PWE, Warszawa 1996.
  • Srivatava R.K., Shervanil T., Fahey L., Market-based Assets and Shareholder Value, a Framework for Analysis, „Journal of Marketing" 1998, nr 62.
  • Szymura-Tyc M., Wartość dla klienta w procesie konkurencji [w:] Zarządzanie produktem w warunkach globalizacji gospodarki, AE w Poznaniu, Poznań 2004.
  • Szymura-Tyc M., Zasoby i kompetencje marketingowe przedsiębiorstwa, „Marketing i Rynek" 2001, n r 5.
  • Windy Y., Issues and Advancers in Segmentation Research, „Journal of Marketing Research" 1978, nr 3.
  • Woodall T., Conceptualising „Value for the Customer": An Attributional, Structurale and Dispositional Analysis, „Academy of Marketing Scence Review" 2003, nr 1.
  • Zarzecki D., Metody wyceny przedsiębiorstw, Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce, Warszawa 1999.
  • Zikmund W., D'Amico M., Marketing, John Wiley and Sons, New York 1984.
  • Żurawik B., Żurawik W., Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000129345486

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.