PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 729 | 125--141
Tytuł artykułu

Determinanty kulturowe decyzji marketingowych dotyczących produktu i dystrybucji

Autorzy
Warianty tytułu
Cultural Factors Influencing Marketing Considerations of Product and Distribution
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano wybrane zależności pomiędzy działaniami marketingowymi dotyczącymi kształtowania właściwości produktów oraz ich dystrybucji, a właściwościami kulturowymi charakteryzującymi potencjalnych klientów.
EN
This article focuses on the factors that determine the way in which marketing tools and activities are prepared for customers from different cultures. The author presents selected examples of cultural influence on product and distribution policies in enterprises. Products are dependent on cultural factors, considering their physical and service features and functions as well as their symbolic meaning, brands and country of origin. Distribution activities are also influenced by cultural factors, including customers' preferences towards the organisation and range of shopping services, customers' shopping and complaint behaviour, seller-customer relations, and customer' loyalty. The article is based on selected thoughts presented in Marketing Across Cultures by J.-C. Usunier, which the author expand and develops using examples. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
125--141
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Karcz K., Międzynarodowe badania marketingowe - uwarunkowania kulturowe [w:] Wspólna Europa. Zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa a relacje z interesariuszaini, red. H. Brdulak, T. Gołębiowski, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2005.
  • Karcz K., Międzynarodowe badania marketingowe. Uwarunkowania kulturowe, PWE, Warszawa 2004.
  • Konsument i przedsiębiorstwo w otoczeniu wielokulturowym - wyniki badań, red. J. Kramer, U. Janeczek, AE w Katowicach, CBiE, Katowice 2002.
  • Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa 2003.
  • Min Han C., The Role of Consumer Patriotism in the Choice of Domestic versus Foreign Products, „Journal of Advertising Research" 1988, June-July.
  • Samiee S., Customer Evaluation of Products in a Global Market, „Journal of International Business Studies" 1994, vol. 25, nr 3.
  • Usunier J.-C, Marketing across Cultures, Prentice Hall, Harlow, Essex 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000129389846

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.