Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Intencją autorów jest analiza wprowadzonych zasad na szerszym tle teorii i praktyki oceniania pracowników oraz odpowiedź na pytanie, czy nowa regulacja będzie oznaczała postęp, czy też regres. Omówiono przyczyny stosowania ocen okresowych pracowników. Udzielono próby odpowiedzi na pytanie: dlaczego często odchodzi się od systemów ocen okresowych? Opisano praktyki innych krajów związane z oceną pracowników administracji publicznej. Przedstawiono krytyczne uwagi autorów na temat opisywanego rozporządzenia.
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- Y. Baruch, H. Gedaliahu (1993): Multi - Source Performance Appraisal: An Empirical And Methodological Note „Public Administration Quarterly", nr l.
- N.M. Boyd, K. Kyle: Expanding the view performance appraisal by introducing social justice concerns, „Administrative Theory & Praxis, nr 3 (26).
- R.L. Cardy, T.T. Selvarajan (2006): Assessing ethical behavior: the impact of outcomes on judgment bias, „Journal of Managerial Psychology", nr l (21).
- H.S. Chan, J.P. Cabestan (2001): Administrative Transformation in the People's Republic of China: A Symposium, „Public Administration Quarterly" nr 4 (24).
- R.E. England, W.M. Pane (1987): Non managerial Performance Appraisal Practices in Large American Cities, „Public Administrations Review, nr 6 (47).
- L.W. Gruenfeld, P. Weissenberg (1966): Supervisory characteristics and attitudes toward performance appraisals, „Personnel Psychology, nr 2 (19).
- I. Haligan (1994): Senior Executive Pay Policies In The Australian Public Sector In Comparative Perspective, „Public Administration Quarterly", nr 3.
- Ch. Handy (1996): Wiek paradoksu. W poszukiwaniu sensu przyszłości. Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1996.
- R. Kerley (1993): Appraisal In Practice, „Public Administration", nr 71.
- KJ. Lacho, G.K. Stearms, M.F. Villere (1979): A Study of Employee Appraisal Systems of Major Cities in the United States, „Public Personnel Management, nr 2 (8).
- N.P. Lovrich, P.L. Shaffer, R.H. Hopkins, D.A. Yale (1980): Do Public Servants Welcome or Fear Merit Evaluation of Their Performance?, „Public Administrations Review", nr 3 (40).
- A. Mikkelsen, T. Ogaard (1997): Impact of an integrative performance appraisal experience on perceptions of management quality „Review of Public Personnel Administration, nr3(17).
- L.G. Nigro (1981): Attitudes of Federal Employees Toward Performance Appraisal and Merit Pay: Implications for CSKA Implementation, „Public Administration Review", nrl/2.
- T. Oleksyn (2006): Zarządzanie kompetencjami, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
- R.R. Taylor, L. Smith (1987): Performance Standards: Developing An Employee Appraisal System To Enhance Productivity In Country Government, „Public Administration Quarterly", nr 2.
- P.J. Taylor, J.L. Pierce (1999): Effects of Introducing A Performance Management System on Employees' Subsequent Attitudes and Effort, „Public Personnel Management", nr 3(28).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000129743018