Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Zdaniem autorów, bardzo istotną cechą prowadzenia badań kondycji gospodarstw domowych metodą testu koniunktury jest dbałość o zapewnienie reprezentatywności próby zwrotnej, na podstawie której określane są statystyki bilansowe mające określić cechy populacji generalnej. Zdarza się, że przy braku odnawiania próby przez dłuższy czas pojawiają się błędy związane z brakiem reprezentatywności. Autorzy przyznają, że najprostszym rozwiązaniem jest wylosowanie nowej próby, zachęcając jednak do zapoznania się z alternatywnymi możliwościami, które prezentują w artykule.
Rocznik
Strony
29--57
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
- Bieć M. [1996] Test koniunktury - metody, techniki, doświadczenia, Prace i Materiały Instytutu Rozwoju Gospodarczego - Zeszyt nr 48, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa.
- Bracha Cz. [1996] Teoretyczne podstawy metody reprezentacyjnej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- European Commission DG ECFIN [1997] The Joint Harmonised EU Programme of Business and Consumer Surveys, Europena Economy - Raport and Studies No 6, Belgium.
- European Commission DG ECFIN [2001] Performance of the EU Labour Market and Joint Harmonised EU Programme of Business and Consumer Surveys, Europena Economy - Raport and Studies No 4, Belgium.
- Longford N.T. [2005] Missing Data and Small-Area Estimation, Springer Since+Business Media.
- OECD [2003] Business Tendency Surveys - A Handbook.
- OECD [1996] Business Tendency Surveys In Transition Economies - Methodological Review and Recommendation for Harmonistaion, OECD/GD(96)161.
- WangJ.H. [2004] Non-response in the Norwegian Business Tendency Survey, Statistics Norway, Department of Economic Statistics.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000129751316