PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 7-8 | 41--44
Tytuł artykułu

System motywacji w publicznych i niepublicznych zakładach opieki zdrowotnej

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejszy artykuł podejmuje trudną kwestię motywowania personelu medycznego, poprzez prezentację empirycznego studium porównawczego publicznych i niepublicznych zakładów opieki zdrowotnej.
Rocznik
Numer
Strony
41--44
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • ALDANA J.M., A. AL.-SABIR, H. PIECHULEK, Client Satisfaction and Quality of Healthcare in Rural Bangladesch, "Bulletin of the WHO" 2001, nr 79 (6).
  • An Introduction to Health Economics for Eastern Europe and the Former Soviet Union, red. S. WITTER, T. ENSON, J. Wiley&Sons, Chichester 1997.
  • ARMSTRONG M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000, tom I.
  • BOPP K.D., How Patients Evaluate the Quality of Ambulatory Medical Encounters: a Marketing Perspective, "Journal of Healthcare Management", marzec 1990, vol. 10, nr 1.
  • GRIFFIN R., Podstawy zarządzania organizacjami, WN PWN, Warszawa 1999.
  • JĘDRZEJCZYK T., M. ZARZECZNA-BARAN, Motywowanie do pracy personelu w zakładach opieki zdrowotnej w warunkach reformy systemu, [w]: Koncepcja zmian w SPZOZ - doświadczenia i propozycje na przyszłość, M. WĘGRZYN (red.), AE we Wrocławiu, Wrocław 2004.
  • Johnston R., The Determinant of Service Quality: Satisfiers and Dissatisfiers, "International Journal of Service Industry Management" 1995, vol. 6, nr 5.
  • KAMAKURA W.A., T.P. NOVAK, Value-System Segmentation: Exploring the Meaning ofLOV, "Journal of Consumer Research", June 1992, vol. 19.
  • KERR J., J.W. SLOCUM, Managing Corporate Culture through Reward Systems, "Academy of Management Executive" 1987, vol. 1, nr 2.
  • KLICH J., Przedsiębiorczość w systemie ochrony zdrowia, Zeszyty Naukowe Ochrony Zdrowia. Zdrowie Publiczne i Zarządzanie, 2004, tom II, nr 2.
  • KOBIERZYCKI S., Motywowanie pracowników opieki zdrowotnej na przykładzie jednostki resortowej ochrony zdrowia w okresie reform, [w:] Funkcjonowanie ochrony zdrowia po reformie - ujęcie regionalne, M. WĘGRZYN (red.), Biblioteka Regionalistyki, nr 3, AE we Wrocławiu, Wrocław 2003.
  • MARCOULIDES G., R. HECK, Organizational Culture and Performance: Proposing and Testing a Model, "Organization Science" 1993, vol. 4, nr 2.
  • RAZZOUK N.Y., S.W. BROWN, The Distinctive Marketing Roles of Physician Office Managers and Staff, "Journal of Health Care Marketing" 1994, vol. 4, nr 2.
  • ROBBINS S.P., D.A. DECEZANO, Podstawy zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
  • RÓSZKIEWICZ M., Metody ilościowe w badaniach marketingowych, WN PWN, Warszawa 2002.
  • SZCZUPACZYŃSKI J., Perspektywy zarządzania przez kulturę w ochronie zdrowia, [w:] Zdrowie i jego ochrona. Między teorią a praktyką, V. KORPOROWICZ (red.), SGH, Warszawa 2004.
  • WIENER Y., Forms of Value Systems: a Focus on Organizational Effectiveness and Cultural Change and Maintenance, "Academy of Management Review" 1989, vol. 13, nr 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000129864886

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.