PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2007 | nr 3 | 1--5
Tytuł artykułu

Kilka uwag o stypendiach dla studentów : Artykuł dyskusyjny

Autorzy
Warianty tytułu
Some Remarks on Student's Allowances Ongoing Debate
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jednym z ważniejszych celów, które stawiają sobie rządy demokratycznych państw, jest wyrównanie szans edukacyjnych dla dzieci i młodzieży. Obok zabiegów organizacyjnych zmierzających do wyrównania poziomu kształcenia, kształtowania infrastruktury szkolnej umożliwiającej podobne warunki kształcenia, za istotny czynnik uznane jest korygowanie nierówności szans edukacyjnych wynikających z odmienności sytuacji materialnej rodziców. W odniesieniu do studentów najczęściej jest to realizowane poprzez system stypendialny, często uzupełniany przez system preferencyjnych. Dotychczasowa sytuacja dużego zróżnicowania wysokości stypendiów i nierównomierności warunków uzyskiwania stypendiów naukowych jest trudna do racjonalnego wytłumaczenia, choć dla wielu dogodna. Czy jednak tak być powinno?(abstrakt oryginalny)
EN
In case of higher education numbers of state scholarships in Poland after 2004 increase remarkable. This is a result of the reform which gave a right to get it by students of non public schools and extra mural students. One of unexpected results of this reform is visible necessity of changes of the rules of division of scholarship fund. It means to give more for the students who come from low income families and diminish a ratio for educational achievements.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
1--5
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Bielecki P., Bony edukacyjne. Granice urynkowienia edukacji, SGH Warszawa 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000130416960

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.