Warianty tytułu
Blue Ocean Strategy : How to Make Competition Irrelevant
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł omawia strategię błękitnego oceanu, polegającą na tworzeniu nowych obszarów działania, wolnych od konkurencji. Firma realizująca taką strategię musi zaoferować klientom nową istotną wartość, a więc dokonać innowacji w dziedzinie wartości. Jest to trudna strategia, wymagająca niekonwencjonalnego myślenia i bardzo dobrej znajomości rynku, ale umożliwia uniknięcie konkurencji i uzyskanie mocnej pozycji w zyskownym obszarze rynku. (abstrakt oryginalny)
The article presents the blue ocean strategy which recommends creation of new, untapped and uncontested markets ("blue oceans"). The enterprise implementing such a strategy must offer a new significant value to its customers, that is to make a value innovation. Blue ocean strategy is a very difficult strategy requiring unconventional thinking and a very thorough knowledge of the market. However, it enables avoiding competition and gaining a strong position in profitable markets. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
7--13
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Grupa Lizbońska, Granice konkurencji, Poltext, Warszawa 1996, s. 148.
- Herman A., Przedsiębiorstwo w warunkach globalizacji, [w:] Przedsiębiorstwo przyszłości, W. M. Grudzewski, i. K. Hejduk (red.), Difin, Warszawa 2000, s. 20.
- Kim W. Chan, R. Mauborgne, Strategia błękitnego oceanu, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2005, s. 8, 30-31.
- Obłój K., W szranki z konkurencją, Businessman Magazine 1992, nr 2, s. 42-45.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000131788586