PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 1121 Pozyskiwanie wiedzy i zarządzanie wiedzą | 190--198
Tytuł artykułu

Wzorzec wiedzy - recepta na społeczeństwo oparte na wiedzy

Autorzy
Warianty tytułu
Knowledge Pattern - a Way of Creating Knowledge-based Society
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wiedza – zazwyczaj ma charakter opisowy. Najczęściej znajdziemy ją w podręcznikach, może również znajdować się jedynie w umysłach pewnych ludzi zaliczanych do grona specjalistów. Przedstawiono rozważania na temat budowania społeczeństwa opartego na wiedzy. Autor opiera się na modelu informacyjnym fundacji openEHR. Wskazana w artykule metodologia stanowi szansę na urzeczywistnienie w dużym zakresie życia społecznego idei społeczeństwa informacyjnego.
EN
The author of the article notices, that normative acts are the universally applied source of knowledge. The release of normative acts as well as electronic in traditional form with use of methods of representation knowledge proposed by The openEHR Foundation and broadened by the author, with the conception of knowledge patterns should help to establish knowledge-based society. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • AOM, The Archetype Object Model, red. T. Beale, [on-line], rewizja 0.6, 20 czerwca 2005 r., http://www.openEHR.org.
  • Beale T., Goodchild A., Heard S., Design Principles for the EHR, [on-line], wersja 2.4, The openEHR Foundation (Asia-Pacific), www.gehr.org/openehr, 2002.
  • Beale T., Heard S., Archetype Definition Language (ADL), [on-line], wersja: l.3, http://www.oceaninformatics.biz, s. 4, 2005.
  • Beale T., Archetypes: Constraint-based Domain Models for Future-proof Information Systems, [on-line], OOPSLA 2002 Workshop on Behavioural Semantics, http://www.deepthought.com.au/it/archetyp/archetyp.pdf.
  • Bird L., Heard S., Warren J., Knowledge Management in Healthcare, "Journal of Research and Practice in Information Technology" 2003, t. 35, nr 2, s. 65-66.
  • Davis R., Shrobe H., Szolovits P., What is a Knowledge Representation?, "AI Magazine" 1993 nr 14( l), s. 17-33.
  • ePolska, Cele i kierunki rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce, Dokument programowy przyjęty przez Radę Ministrów na posiedzeniu 28 listopada 2000.
  • ePolska, Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce na lata 2001-2006, opublikowany 14 czerwca 2001 przez Ministerstwo Łączności.
  • GEHR, oficjalna strona The Good Electronic Health Record Foundation,[on-line], http://www.gehr.org.
  • Graham I., O'Callaghan A., Wills A.C., Metody obiektowe w teorii i praktyce, wydanie trzecie, WNT, Warszawa 2004.
  • Gruber T.R., Toward Principles for the Design of Ontologies Used for Knowledge Sharing, "International Journal of Human and Computer Studies" 1995 nr 43(5/6), s. 907-928.
  • openEHR, oficjalna strona Open Electronic Health Record Foundation, [on-line], http://www.openehr.org.
  • OWL, oficjalna strona W3C poświęcona Web Ontology Language [on-line], http://www.w3.org/TR/2003/CR-owl-ref-20030818/.
  • Radosiński E., Systemy Informatyczne w dynamicznej analizie decyzyjnej, PWN, Warszawa-Wrocław 2001.
  • Siuda W., Elementy prawa dla ekonomistów, wydanie dziewiąte, Scriptum, Poznań 1995.
  • Sowa J.F. Knowledge Representation: Logical, philosophical and Computational Foundations, Brooks/ Cole, California 2000.
  • TEMPLATES, Templates and Archetypes: How Do We Know What we Are Talking About?, red. S. Heard, [on-line] wersja 1.2, 12 luty 2003 r., http://www.openEHR.org.
  • Wielgosz A., Praca doktorska na Wydziale Ekonomii Akademii Ekonomicznej w Poznaniu przy Katedrze Informatyki Ekonomicznej pod kierunkiem prof. Witolda Abramowicza (w toku realizacji) pod roboczym tytułem Wzorce wiedzy w modelu informacyjnym systemu opieki zdrowotnej.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000132955571

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.