PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2007 | nr 10 | 33--38
Tytuł artykułu

Metoda Servqual w badaniach satysfakcji klientów usług ubezpieczeniowych

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono metodę Servqual, która bada stopień zadowolenia klienta w kolejnych obszarach i pozwala na analizę zadowolenia klienta. Omówiono przebieg badań poziomu satysfakcji klientów indywidualnych województwa warmińsko-mazurskiego z korzystania z poszczególnych kanałów dystrybucji usług ubezpieczeniowych (agent, broker, pracownik etatowy zakładu ubezpieczeń, bank, telefon oraz Internet).
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
33--38
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • 1. Cronin J.J., Taylor S.A., SERVPERF versus SERVQUAL: reconciling performance - based and perceptions - minus - expectations measurement of service quality, "J°urnal of Marketing" 1994, vol 58.
  • 2. Hill N., Alexander J., Pomiar satysfakcji i lojalność klientów, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  • 3. Karaszewski R., Zarządzanie jakością. Koncepcje, metody i narzędzia stosowane przez liderów światowego biznesu, Dom Organizatora TNOiK, Toruń 2005.
  • 4. Kozielski R. (red.), Wskaźniki marketingowe, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  • 5. Mazur J., Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa 2002.
  • 6. Parashurman A., Berry L., Zeithaml V., A Conceptual Model of Services Quality and Its Implications for Future Research, "Journal of Marketing" 1985, No. 49.
  • 7. Rudawska E., Kiecko R., Servqual r- metoda jakości usług i jej praktyczne zastosowanie, „Marketing i Rynek" 2000, nr 5.
  • 8. Tan K.C., Pawitra T.A., Integrating SERVQUAL and Kano's Model into QFD for Service Excellence Development, "Managing Service Quality" 2001, Vol. 11, No. 6.
  • 9. Trawnicka S., Badanie postrzeganej jakości usług, „Problemy Jakości" 1997, nr 6.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000133780126

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.