Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Ocena punktowa, jedno z podstawowych narzędzi stosowanych w procesie zarządzania ryzykiem kredytowym, nie wystarczy by podjąć decyzję kredytową dotyczącą kredytu dla małego lub średniego przedsiębiorstwa. Jeszcze trudniej jest z mikro przedsiębiorcą, który przez wiele banków jest traktowany jak klient detaliczny. A przecież metoda scoringowa stosowana w sektorze detalicznym uniemożliwia przeniesienia scoringu konsumenckiego do sektora MSP. W konsekwencji małe i średnie przedsiębiorstwa oraz mikro firmy mają utrudniony dostęp do produktów kredytowych, w tym również kart kredytowych. Możliwe jest jednak wykorzystanie teorii i metodyki scoringu konsumenckiego do potrzeb sektora MSP, ponieważ podstawowym elementem do budowy modelu oceny punktowej są dane statystyczne i socjodemograficzne. (abstrakt oryginalny)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000134796911