PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 4 | 3--7
Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw

Warianty tytułu
Corporate Social Responsibility
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dla wielu przedsiębiorstw głównym i często jedynym celem działania jest generowanie zysku i zwiększanie wartości firmy. Często tolerują one nieuczciwe praktyki w biznesie. Zwiększa się jednak liczba przedsiębiorstw przestrzegających zasad odpowiedzialnego biznesu (Corporate Social Responsibility), które uwzględniają w swojej działalności także skutki społeczne. (abstrakt oryginalny)
EN
For many enterprises the main purpose of their business activity is to generate profit and increase company's value. Such enterprises often tolerate unfair business practices. On the other hand, there is a growing number of companies which recognise social effects of their activity and abide rules of corporate social responsibility. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
3--7
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • 1. Atherton A., A future of small business, Futures 2005, No. 37, s. 777-794.
  • 2. Bowie N. E., Business Ethics, Oxford 1999.
  • 3. Carsten Stahl A., The responsible company of the future: reflective responsibility in Business, Futures 2005, No. 37, s. 117-131.
  • 4. Castells M., Wiek informacji: gospodarka, społeczeństwo i kultura, Warszawa 2005.
  • 5. Dziuba D. T., Gospodarki nasycone informacją i wiedzą, Difin, Warszawa 2000.
  • 6. Eliot L., How Companies lie. Why Enron is just the tip of the iceberg, London 2002.
  • 7. Fuller E., Responding to the future for small business, Durham 1997.
  • 8. Gwiazda A., Działalność korporacji w erze globalizacji, Przegląd Organizacji 1998, nr 11.
  • 9. Gwiazda A., Kontrowersje wokół globalizacji, Wspólnoty Europejskie 2006, nr 7-8.
  • 10. Gwiazda A., Globalne korporacje - siła i mity, Manager 2003, nr 10.
  • 11. Gwiazda A., Konkurencyjność biznesu w erze globalizacji, Gazeta Małych i Średnich Przedsiębiorstw 2006, nr 2.
  • 12. Gwiazda A., Globalna ekspansja firm chińskich, Rynki Zagraniczne 2006, nr 38.
  • 13. Lewicka-Strzałecka A., Kontrowersje wokół teorii i aplikacji społecznej odpowiedzialności biznesu, Zagadnienia Naukoznawstwa 2004, nr 4.
  • 14. Paul E. F., Miller F. D. (red.), Responsibility, Cambridge 1999.
  • 15. Schwarz P., Gibb B., When good companies do bad things. Responsibility and risk in the age of globalization, New York 1999.
  • 16. Tapscott A., Ticoll D., The Naked Corporation: How the agę of transparency will revolutionize business, New York 2003.
  • 17. Wilenius M., Towards the age of corporate responsibility? A challenges for the business world, Futures 2005, No. 37.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000135291867

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.