PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 10 | 13--18
Tytuł artykułu

Normatywno-jakościowy model kapitału intelektualnego współczesnego przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kapitał intelektualny rozumiany jest jako zdolność przedsiębiorstwa do osiągania dochodów w przyszłości. W artykule podjęto próbę stworzenia normatywnego modelu kapitału intelektualnego, który byłby bardziej kompatybilny z wymaganiami strukturalnymi, kulturowymi i efektywnościowymi współczesnych przedsiębiorstw oraz umożliwiał ich dalszy rozwój.
Rocznik
Numer
Strony
13--18
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • [1] ADAMKIEWICZ-DRWIŁŁO H., Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • [2] ALLAIRE Y., FIRSIROTU M., Myślenie strategiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  • [3] BLAUG M., Teoria ekonomii. Ujęcie retrospektywne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  • [4] BRATNICKI M., DYDUCH W., ZBIEROWSKI P., Przedsiębiorczość a kapitał społeczny, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2002, nr 12.
  • [5] BRZEZIŃSKI M., Kreatywność w nowoczesnej gospodarce, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2003, nr 8.
  • [6] DOBIJA D., Pomiar i sprawozdawczość kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 2003.
  • [7] EDVINSSON L., MALONE M., Kapitał intelektualny, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • [8] GODŁÓW-LEGIĘDŹ J., Główny nurt współczesnej ekonomii: od formalizmu do nowego instytucjonalizmu, [w:] H. LANDRETH, D.C. COLANDER, Historia myśli ekonomicznej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  • [9] GOLEMAN D., Inteligencja emocjonalna, Media Rodzina of Poznań, Poznań 1997.
  • [10] GORYNIA M., Luka konkurencyjna w przedsiębiorstwach a przystąpienie Polski do Unii Europejskiej, "Gospodarka Narodowa" 2002, nr 10.
  • [11] GRIFFIN R., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • [12] GURYN H., Potencjał firmy a wiedza jej pracowników. Rozwój kapitału intelektualnego, nowa kultura zdobywania i dzielenia się wiedzą, "Neuman Management Review" 1999, grudzień.
  • [13] HAMEL G., Innowacje w sferze zarządzania: cele, powody i sposoby, "Harvard Business Review Polska" 2006, kwiecień.
  • [14] Inspirowanie do przedsiębiorczych postaw, "Zarządzanie na Świecie" 2001, nr 6.
  • [15] KAMIŃSKI R., Kultura organizacyjna sprzyjająca in-nowacyjności w przedsiębiorstwie, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi" 2002, nr 3-4.
  • [16] KUNASZ M., Zasoby przedsiębiorstwa w teorii ekonomii, "Gospodarka Narodowa" 2006, nr 10.
  • [17] MCKENNA E., BEECH N., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Gebethner i Ska, Warszawa 1997.
  • [18] MUHLEMANN A., OAKLAND J., LOCKYER G., Zarządzanie. Produkcja i usługi, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
  • [19] Pomiar kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa, red. P. WACHOWIAK, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2005.
  • [20] Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa 2006.
  • [21] STANKIEWICZ J., Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, Dom Organizatora, Toruń 2002.
  • [22] TOKARSKI S., Model interakcyjny efektywności kierowania, Ośrodek Postępu Organizacyjnego, Bydgoszcz 2002.
  • [23] UNRUH L., A New Style of leadership, "Practical Accountant" 2006, lipiec.
  • [24] WEST M., Rozwijanie kreatywności wewnątrz organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  • [25] YUCHTMAN E., SEASHORE S.E., Efektywność organizacji w świetle zasobów systemu, [w:] Zachowanie czlo-wieka w organizacji, t. l, red. W.E. SCOTT, L.L. CUM-MINGS, Warszawa 1983.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000135421729

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.