PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 11 | 10--14
Tytuł artykułu

"Ugrzęźnięcie" firmy jako problem strategiczny

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zwrócono uwagę, że M.E. Porter analizując warunki konkurowania sformułował paradygmat o trzech potencjalnie skutecznych strategiach konkurowania: kluczowa pozycja pod wzgledem kosztów całkowitych, zróżnicowanie lub koncentracja. Firmie, która nie przyjmie jednej z tych strategii grozi sytuacja "ugrzęźnięcia", czyli nieomal zapewniona niska rentowność. W artykule postawiono pytanie, jak mają sobie radzić firmy średniej wielkości? Dokonano analizy dylematu "ugrzęźnięcia" pod kątem teorii i praktyki.
Rocznik
Numer
Strony
10--14
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • A. CHANDLER, Scale and Scope: The Dynamics of Industrial Competition, Harvard University Press, Cambridge 2005.
  • A. CHANDLER, Visible Hand: The Managerial Revolution in American Business, Harvard University Press, Cambridge 1977.
  • M.J. CHEN, D.C. HAMBRICK, Speed, Stealth, and Selective Attack: How Small Firms Differ from Large Firms in Competitive Behaviour, "Academy of Management Journal" 1995, vol. 38, no. 2, s. 453-482.
  • C.L. CHRISTENSEN, The Past and Future of Competitive Advantage, "Sloan Management Review", Winter 2001.
  • J. JEŻAK (red.), Rozwój teorii i praktyki zarządzania strategicznego, PAM Center, Łódź 2003.
  • J. KAY, Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1996.
  • R. KRUPSKI, Zarządzanie strategiczne. Koncepcje i metody, Wydawnictwu AE im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław 2003.
  • C. MARKIDES, Six Principles of Breakthrough Strateg, "Business Strategy Review" 1999, vol. 10, issue 2, s. 1-10.
  • C. MARKIDES, P.A. GEROSKI, Fast Second, Josey Bass, San Francisco 2005.
  • M.E. PORTER, Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1996, s. 56, 206, 243.
  • Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001.
  • C.K. PRAHALAD, G. HAMEL, The Core Competence of the Corporation, "Harvard Business Review", vol. 68, May/June 1990, s. 79-91.
  • H.A. SIMON, Hidden Champions: Lessons from 500 of the World's Best Unknown Companies, Harvard Business School Press, Boston 1996.
  • A.J. SLYWOTZKY, D.J. MORRISON, B. ANDELMAN, Strefa zysku. Strategiczne modele działalności, PWE, Warszawa 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000135741405

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.