PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 9 | 70--80
Tytuł artykułu

Wymagania klientów wobec innowacyjności produktów i usług w Unii Europejskiej

Autorzy
Warianty tytułu
Customers requirements towards innovatory products and services in the European Union
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono wyniki badań empirycznych nad innowacyjnością przedsiębiorstw przemysłowych w Unii Europejskiej, ze szczególnym akcentem na kwestie: zależności między innowacyjnością przedsiębiorstw i ich otwartością na inne rynki zbytu; wymagania klientów sektora publicznego odnośnie poziomu innowacyjności nabywanych wyrobów lub usług w porównaniu do wymagań klientów sektora prywatnego. Wyniki badań pokazały, że przy większej innowacyjności przedsiębiorstw występowała większa skłonność do rozszerzania rynków zbytu, a w opinii zdecydowanej większości kierowników przedsiębiorstw nie ma różnicy w wymaganiach wobec innowacyjności wyrobów lub usług nabywanych przez klientów sektora publicznego i prywatnego. (abstrakt oryginalny
EN
In the paper the results of empirical surveys on innovation of the industrial enterprises in the European Union were discussed, with particular impact on the following issues: dependences between enterprises innovatory and their opening on new market outlets; the requirements of public sector customers regarding innovation level of purchased products or services comparing to the requirements of private sector customers. The results of these surveys showed that greater innovatory of enterprises is accompanied by bigger inclination to market outlets' extension and in opinion of the majority of enterprises' managers the requirements of public and private sector customers towards products and services innovatory are similar. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
70--80
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Baruk J. (2006), Zarządzanie wiedzą i innowacjami, Wydawnictwo Adam Marszałek w Toruniu, Toruń
  • Baruk J. (2005), Odnawianie modelu działalności przedsiębiorstwa szansą na sukces, "Transformacje", nr 3 i 4
  • Baruk J. (2002), Innowacje, kultura innowacyjna i poziom innowacyjności przedsiębiorstw przemysłowych, "Gospodarka Narodowa", nr 11 i 12
  • Baruk J. (1992), Innowacje czynnikiem efektywnego rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin
  • European innovation Scoreboard 2004 (2005), European Communities
  • Innobarometer 2004 (2004), European Commission, Analytical Report, November
  • Innovation Policy in Europe 2004 (2004), European Commission, Publications - DO Enterprise and Industry
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000136083705

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.