PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 2 | 13--19
Tytuł artykułu

Umiędzynarodowienie działalności przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Internationalisation of Enterprise Activities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule podjęto próbę syntezy dotychczasowego dorobku z obszaru organizacyjnego uczenia się, uwypuklając potrzebę świadomego zarządzania tym procesem w organizacjach. Przedstawiono wybrane klasyfikacje teorii organizacyjnego uczenia się oraz zagadnienia badawcze, sformułowane przez różne dyscypliny naukowe. (abstrakt oryginalny)
EN
Relations between enterprises' internationalization and adequate marketing strategies are presented in the article. The author defines international and global marketing. With respect to marketing applied on foreign markets, the role played by configuration and co-ordination activities aimed at creation of value added and competitive advantage is explained. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
13--19
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Albaum G., Strandskov J., Duerr E., International Marketing and Export Management, Addison Wesley Longman Ltd 1998, s. 1.
  • Berndt R., Altobelli C. F., Sander M., Internationale Marketing-Politik, Springer Verlag, Berlin-Heidelberg 1997, s. 17-18.
  • Buckley P.J., Foreign Market entry: a formal extension of intemalization theory, [w:] M. Casson (red.), Economics of International Business, Edward Elgar, Massachusetts 2000, s. 33.
  • Gruszecki T., Współczesne teorie przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2002 s 228-229.
  • Hełm R., Internationale markteintrittsstrategien, Josef Eul Verlag, Köln 1997, s. 12-13.
  • Hollensen S. Global Marketing, Pearson Education Limited 2001, s. 65-69.
  • Karcz K., Marketing międzynarodowy, [hasło w:] Leksykon marketingu, J. Altkorn i T. Kramer (red.) PWE, Warszawa 1998. Koźmiński A. K., Zarządzanie międzynarodowe, PWE, Warszawa 1999, s. 23.
  • Lambin J.J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, Warszawa 2001, s. 359-360.
  • Meissner H. G.. Strategisches Internationales Marketing, Springer-Verlag, Berlin-Tokyo 1998, s. 8-10.
  • Mengele J., Horizontale Kooperation als Markteintritsstrategie im internationalen Marketing, Deutscher Universitäts Verlag, Gabler Verlag, Wiesbaden 1994, s. 10.
  • Nowak-Far A., Globalna konkurencja. Strategiczne zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwach wielonarodowych, PWN, Warszawa 2000, s. 47.
  • Nowakowski M. K., Wprowadzenie do zarządzania międzynarodowego, Difin, Warszawa 1999, s. 16.
  • Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, PWN, Warszawa 1998, s. 317.
  • Rymarczyk J., Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2004, s. 19.
  • Sznajder, Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym, PWN Warszawa 1995, s. 76-78.
  • Wiktor J. W., Internacjonalizacja a marketing międzynarodowy, [w:] Współczesne problemy marketingu międzynarodowego, J. W. Wiktor (red.), Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 1998, s. 25.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000136183605

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.