PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 747 | 5--19
Tytuł artykułu

Wybrane funkcje komunikacji we współczesnych przedsiębiorstwach

Warianty tytułu
Selected Functions of Communication in Modern Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono istotę zewnętrznej i wewnętrznej funkcji komunikacji w przedsiębiorstwie. Omówiono instrumenty komunikacji w zakresie integracji wewnętrznej i zewnętrznej.
EN
In this article, the author deals primarily with the meaning and extent of communication in an enterprise, in particular the integrative function of communication. He emphasises that communication can involve external, internal-process, intellectual, and emotional integration. Each of these dimensions is directed towards addressing the problems of managing and implementing organisational changes; of significance, too, in this regard is motivation and teamwork. The author also provides a very brief summary of the instruments of communication with respect to communication's integrative function in the enterprise. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
5--19
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • [1] Antoszkiewicz J., Metody heurystyczne - twórcze rozwiązywanie problemów, PWE, Warszawa 1990.
  • [2] Budzyński W., Public Relations. Zarządzanie reputacją firmy, Poltext, Warszawa 1997.
  • [3] Dobek-Ostrowska B., Podstawy komunikowania społecznego, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 2002.
  • [4] Drevet A., Fustier M., Kaufman A., Inwentyka. Metody poszukiwania twórczvch rozwiązań, WNT, Warszawa 1975.
  • [5] Grabowski L.,Rutkowski L, Wrzosek W, Marketing, PWE, Warszawa 2000.
  • [6] Jabłoński W, Public Relations - łącz i zarządzaj, Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa 2000.
  • [7] Katzenbach J.R., Smith D.K., Siła zespołów. Wpływ pracy zespołowej na efektywność organizacji, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.
  • [8] Kisielnicki J., Zarządzanie organizacją, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Handlu i Prawa w Warszawie, Warszawa 2001.
  • [9] Komunikowanie się w marketingu, pod red. H. Mruka, PWE, Warszawa 2004.
  • [10] Łucewicz J., Organizacyjne zachowania człowieka, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 1999.
  • [11] Martinet B., Marti Y-M., Wywiad gospodarczy, PWE, Warszawa 1999.
  • [12] Mikołajczyk Z., Techniki organizatorskie w rozwiązywaniu problemów zarządzania, PWN. Warszawa 1995.
  • [13] Olsztyńska A., Skuza A., Zasady usprawniania komunikacji wewnętrznej. „Manager” 2004, nr 10.
  • [14] Pluta E., Public Relations - moda czy konieczność ? Teoria i praktyka, Twigger. Warszawa 2001.
  • [15] Proctor T., Twórcze rozwiązywanie problemów, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.
  • [16] Robbins S.P., Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa 1998.
  • [17] Rozwadowska B., Public Relation. Teoria, praktyka, perspektywy, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2002.
  • [18] Sikorski C., Motywacja jako wymiana - modele relacji między pracownikiem a organizacją, Difin, Warszawa 2004.
  • [19] Stalewski T., Social loafing jako problem grupowej organizacji pracy, „Przegląd Organizacji” 1995, nr 12.
  • [20] Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji. Wydawnictwo Astrum. Wrocław 1999.
  • [21] Współczesne systemy komunikowania, pod red. B. Dąbek-Ostrowskiej. Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 1998.
  • [22] Zarębska A., Zmiany organizacyjne w przedsiębiorstwie. Difin, Warszawa 2000.
  • [23] Zarębska A., Zmiany organizacyjne w przedsiębiorstwie. Teoria i praktyka. Difin, Warszawa 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000137101648

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.