PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 12 | 17--20
Tytuł artykułu

Strategie zarządzania wiedzą

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano klasyfikację i charakterystykę zróżnicowanych strategii zarządzania wiedzą. Zidentyfikowano je na podstawie przeglądu obcojęzycznej literatury i analizy wyników zagranicznych, głównie amerykańskich, weryfikacji empirycznych. Omówiono strategie zarządzania wiedzą oparte na: rodzajach wiedzy, procesach biznesowych, efektach końcowych, technologii, a także ukierunowane na ludzi.
Rocznik
Numer
Strony
17--20
Opis fizyczny
Bibliografia
  • F. BLACKLER, Knowledge, Knowledge Work and Organization, "Organization Studies", 16(6), 1995, s. 16-36.
  • J.D. DAY, J.C. LENDLER, Best Practice and Beyond: Knowledge Strategies, "McKinsey Quarterly", Winter 1998, 1, s. 19-25.
  • K. HAGGIE, J. KINGSTON, Choosing Your Knowledge Management Strategy, "Journal of Knowledge Management Practice", June 2003, s. 1-22.
  • M.T. HANSEN, N. NOHRIA, T. TIERNEY, What's Your Strategy for Managing Knowledge?, "Harvard Business Review", March-April 1999, s. 106-116.
  • H. KESKIN, The Relationship Between Explicit- and Tacit-Oriented KM Strategy, and Firm Performance, "The Journal of American Academy of Business", Cambridge, vol. 7, no. 1, 2005, s. 169.
  • E. KROK, Wiedza w firmie (4). Wsparcie informatyczne w zarządzaniu wiedzą w firmie, "Personel", nr 4, kwiecień 2006, s. 35-38.
  • G. ŁUKASZEWICZ, Rola sprawozdawczości kapitału ludzkiego organizacji opartej na wiedzy, [w:] Instrumenty zarządzania we współczesnym przedsiębiorstwie. Analiza krytyczna, pr. zb. pod red. K. ZIMNIEWICZA, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, "Prace Naukowe" 81, Poznań 2006, s. 308.
  • I. NONAKA, The Knowledge-Creating Company, "Harvard Business Review", November-December 1991, s. 96-104.
  • M. TREACY, F. WIERSEM, Customer Intimacy and Other Value Disciplines, "Harvard Business Review", January-February 1993.
  • K.M. WHO, Knowledge Management: Where Did It Come From and Where Will It Go?, "Expert Systems with Applications" 1997, 13, 1, s. 1-14.
  • M. ZACK, Developing a Knowledge Strategy, "California Management Review", 41,3, Spring 1999, s. 125-145.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000137265205

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.