PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2007 | nr 5 | 2--7
Tytuł artykułu

Cena produktu jako narzędzie wpływu społecznego i sposoby jego wykorzystania w marketingu

Warianty tytułu
The price of a product as means of social influence and possibilities of using it in marketing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Ustalanie cen jest jednym z ważnych obszarów marketingu. Jednak okazuje się, że często procedury tworzenia polityki cenowej dokonują się z pominięciem wiedzy psychologicznej z tego obszaru. Tekst dokonuje przeglądu kilku technik psychologicznych z uwzględnieniem możliwości zastosowania ich w praktyce marketingowej. Wskazuje także obszary, w jakich tworzenie polityki cenowej może - i powinno - sięgać do wiedzy z zakresu psychologii wpływu społecznego dla optymalizacji procesu tworzenia strategii cenowej i zarządzania nią. (abstrakt oryginalny)
EN
Pricing is one of the most important processes in marketing. However, it seems that often the procedures of creating the price policy are conducted without essential psychological knowledge in that field. The following article is a review of a few psychological techniques and includes possible ways of using them in marketing practice. It also indicates the areas in which creating the price policy may and should make use of the knowledge of social influence psychology, due to optimization of the process of creating and managing price strategy. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
2--7
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • W.H. Bolen, Advertising, J. Wiley, New York 1984
  • J.M. Burger, Increasing Compliance by Improving the Deal: The That’s Not All Technique, “Journal of Personality and Social Psychology” 1986, Vol. 51
  • T. Cram, The Art. Of Smarter Pricing, “Market Leader” 2006, Spring
  • D.J. Howard, S.B. Shu, R.A. Kerin, Price and Scarcity Appeals and Use of Multiple Influence Strategies in Retail Newspaper Advertising, “Social Influence” 2007, No. 2(1)
  • S. Kojima, Psychological Approach to Consumer Buying Decisions: Analysis of the Psychological Purse and Psychology of Price, “Japanese Psychological Research” 1984, Vol. 36
  • K.B. Monroe, The Influence of Price Differences and Brand Familiarity on Brand Preference, “Journal of Consumer Research” 1976, No. 3
  • P.C. Riesz, Price versus Quality in the Marketplace 1961-1975, “Journal of Retailing” 1978, Vol. 54
  • M. Schudson, Advertising, the Uneasy Persuasion. Its Dubious Impact on American Society, Basic Books, New York 1986
  • T.A. Suter, S. Burton, Believability and Consumer Perceptions of Implausible Reference Prices in Retail Advertisement, „Psychology & Marketing” 1996, Vol.13
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000137800710

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.