PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 1161 Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce | 719--729
Tytuł artykułu

Wykorzystanie promocji w kreowaniu konkurencyjności gminy

Autorzy
Warianty tytułu
Use of Promotion in Creation of Municipality's Competitiveness
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pierwszej kolejność autor przedstawił czynniki, które kształtują konkurencyjność gminy oraz rolę promocji w rozwoju lokalnym. Następnie ocenił skuteczność działań promocyjnych prowadzonych przez gminy i przedstawił wpływ promocji na konkurencyjność gminy w opinii przedstawicieli samorządu lokalnego i przedsiębiorców.
EN
In today's world, competition among self-governmental units acquires greater importance. They use the instruments of territorial marketing in order to raise their attractiveness and competitiveness whose expression is the ability to acquire investment capital, budgetary means, EU assistance funds, skilled personnel, or involvement of private persons, being a source of income of municipalities and entities operating in their territory. Promotional policy of a key importance among those instruments. It serves building an image of self-governmental units and is a way for a direct impact on potential customers. Its effects are evaluated in a different manner, and an authentic verifier of efficacy is municipality's competitiveness against the background of the entire region. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Girard V., Marketing terytorialny i planowanie strategiczne, [w:] Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwanie dla miast i regionów, red. T. Domański, Wydawnictwo UL, Łódź 1997.
  • Kozak M., Pyszkowski A., Szewczyk R., Słownik rozwoju regionalnego, PARP, Warszawa 2002.
  • Nowacki R., Promocja jako narzędzie wspierania gospodarki lokalnej, IRWiK, Warszawa 2005 (maszynopis powielony).
  • Olszewska J., Wizerunek jako narządzie tworzenia przewagi strategicznej gminy, "Marketing i Rynek" 2000, nr 11.
  • Rozwój oraz polityka regionalna i lokalna w Polsce, red. J. Kaja, K. Piech, SGH, Warszawa 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000137848529

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.