PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2007 | nr 6 | 16--20
Tytuł artykułu

Opakowanie jednostkowe produktów jako narzędzie komunikacji rynkowej

Warianty tytułu
The role of unit consumer packages in semantic communication
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Warstwa wizualna opakowań jednostkowych produktów konsumpcyjnych jest nośnikiem zakodowanych w określony sposób komunikatów znaczeniowych. Do podstawowych elementów składowych warstwy wizualnej opakowań, które określane są jako znaki tworzące kod opakowania należą: kształt, forma konstrukcyjna, materiał opakowaniowy, wielkość, rodzaj zamknięcia, kolorystyka opakowania, napisy, grafika i inne. Opakowanie produktu w komunikacji znaczeniowej (semiotycznej) spełnia podwójną rolę: ma za zadanie poprzez siebie informować o produkcie w nim zawartym, ponadto system znaków opakowań emituje informacje o samym sobie (czyli o istocie obiektu, jakim jest opakowanie; jego użyteczności, funkcjonalności, ergonomiczności, ekologiczności, co stanowi wartości dodane do produktu). Kod opakowań powinien być tak zaprojektowany, aby zapewnić właściwe dekodowanie, a w ostateczności odpowiednią reakcję afektywną (pozytywna postawa wobec produktu) i behawioralną, wyrażającą się poprzez akt zakupu opakowanego produktu. (abstrakt oryginalny)
EN
The visual layer of unit consumer packages is a carrier of semantic statements coded in a specified way. The main components of visual layer, defined as signs created packaging code, are: shape, constructional form, packaging material, size, sort of closing, packaging colour, inscriptions, graphics and others. Product packages plays double role in semantic communicaton: informing about the product in that packaging and moreover the sign system of the packaging issues an information about itself (the nature of the object which the paackaging states, its utility, functionality, ergonomity, what determines added avlues of the product). The packaging code should be designed in a way giving a possibility of proper decoding, and in the last resort proper affective reaction (positive attitude in the face of the product) and behavioral reaction, shown (implied) as an act of purchase of the packed product. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
16--20
Opis fizyczny
Bibliografia
  • DJ. Cunningham, G.D. Shank, Semiotics, an Introduction, www.indiana.edu/e-ducp550/shters.html, z dn. 5.06.2005 r.
  • M. Lambkin, G. Foxall, Zachowania konsumenta, koncepcje europejskie i badania europejskie, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2001, s. 422-440
  • W. Nöth, Język artykułów użytkowych - podstawy semiotyki dóbr konsumpcyjnych
  • C.S. Peirce, Collected Papers of Charles Sanders Peirce, Harvard University Press, Cambridge 1931-1958
  • J. Szymczak, Wpływ warstwy wizualnej opakowań jednostkowych na decyzje nabywcze konsumentów indywidualnych
  • Wprowadzanie nowego produktu na rynek, praca zbiór, pod red. B. Sojkina, AE, Poznań 2003, s. 96
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000137929894

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.