PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 6 | 63--74
Tytuł artykułu

Skutki braku otwartości w komunikacji

Warianty tytułu
The Effects of a Lack of Openness in Communications: The Case of Company X
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przypadek firmy X Niniejszy artykuł jest analizą przypadku firmy, w której jako rezultat braku otwartości w komunikacji zidentyfikowana została między innymi wysoka fluktuacja pracowników. Dla pokonania trudności rynku i jako narzędzie walki z konkurencją zaproponowano stworzenie nowej struktury organizacyjnej, opartej na otwartości. Opisano również wymagania stawiane względem działu HR, jakie musi on spełniać dla rozwoju i utrzymania otwartości w komunikacji. (abstrakt oryginalny)
EN
This paper presents a case study of a company where an absence of openness in communications was identified as the cause of high staff turnover. The creation of a new organizational structure based on openness was proposed in order to overcome market difficulties as well as to fight the competition. This included a description of requirements to be met by the human resources department in order to maintain openness in communications. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
63--74
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Banaszyk P. (2002), Podstawy organizacji i zarządzania, Wyższa Szkoła Handlu i Rachunkowości, Poznań.
  • Blackburn R.S. (1981), Lower participation Power: Toward a Conceptual Integration, „Academy of Management Review", No. 6.
  • Bratnicki M. (2001), Kompetencje przedsiębiorstwa: od określenia kompetencji do zbudowania strategii, Placet, Warszawa.
  • Bratnicki M. (2002), Przedsiębiorczość i przedsiębiorcy współczesnych organizacji, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • Carrell M.R., Elbert N.F., Hatvield R.D. (2000), Human Resources Management Strategies for Managing a Diverse and Global Workforce, The Dryden Press Harcourt College Publishers, Orlando.
  • Chawla A., Kelloway E.K. (2004), Predicting Openness and Commitment to Change, „The Leadership & Organization Development Journal", Vol. 25, No. 6.
  • Daly J.P. (1995), Explaining Changes to Employees: the Influence of Justification and Change Outcomes on Employees' Fairness Judgements, „Journal of Applied Behavioural Science, Vol. 31, No. 4.
  • Dessler G. (2001), A Framework for Human Resources Management, Pearson Education, New Jersey.
  • Eisenberg E.M, Witten M.G. (1987), Reconsidering Openness in Organizational Communication, „Academy of Management Review", Vol. 12, No. 3.
  • Fernandez R., Gould R.V. (1994), A dilemma of state power: Brokerage and influence in the national health policy domain, „American Journal of Sociology", No. 99.
  • Gilsdorf J.W. (1998), Organizational Rules on Communicating: How Employees Are - and Are Not - Learning the Ropes, „The Journal of Business Communication", Vol. 35, No. 2.
  • GuzleyR.M. (1992), Organization climate and communication climate, „Management Comunication Quarterly", Vol. 5, No. 4.
  • Kobyliński W. (2005), Podstawy współczesnego zarządzania, Kolegium Wydawnicze Społecznej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi, Łódź - Warszawa.
  • Kushell R.E. (1979), How to Reduce Turnover by Creating a Positive Work Climate, „Personnel Journal", No. 10.
  • Lawler E.E., Hall D.T., Oldham G.R, (1974), Organizational Climate. Relationship to Organizational Structure, Process, and Performance, „Organizational Behavior and Human Performance", Vol. 11.
  • Lichtarski J. (2001), Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  • Lister T. M .T. (2002), Czynnik ludzki. Skuteczne przedsięwzięcia i wydajne zespoly, WNT, Warszawa.
  • Mayer R.C., Davis J.H., Schoorman F.D. (1995), Ań Integratwe Model of Organization Trust, „Academy of Management Review", Vol. 20, No. 3.
  • Meyer J.W., Rowan B. (1977), Institutionalized organizations: Formal structure as myth and ceremony, „American Journal of Sociology", No. 83.
  • Mikołajczyk Z. (1996), Techniki organizatorskie w rozwiązywaniu problemów zarządzania, PWN, Warszawa.
  • Morrison E.W., Milliken F.J. (2000), Organizational Silence: A Barrier to Change and Development in Pluralistic "World, „Academy of Management Review", No. 4.
  • Mreia K. (1977), Założenia teoretyczne i wyniki pomiaru struktur organizacji, Instytut Filozofii i Socjologii PAN, Warszawa.
  • Nalepka A. (2001), Struktura organizacyjna, Antykwa, Kraków.
  • Pace W. R. (1983), Organizational communication: Foundation for Human Resource Development, Prentice Hall, Englewood Cliffs, NJ.
  • Power M., Rienstra B. (1999), Internal communication in new corporate conglomerates. Developing a corporate communication model for loosely coupled business in local government, „The International Journal of Public Sector Management", Vol 12, No. 6.
  • Price A. (1997), Human Resources Management in a Justness Context, Thomson Business Press U.K.
  • Pruitt D.G., Syna H. (1989), Successful Problem Solving [w:] Tjosvold D. i Johnson D.W., Productive Conflict Management: Perspectives for Organizations, Team Media, Minneapolis, MN.
  • Redding Ch.P., Beslin R. (2004), How Leaden Can Communicate to Build Trust, „Ivey Business Journal", November/December 2004.
  • Redding W.C. (1972), Communication within the Organization: An Interpretive Review of Theory and Research, Industrial Communication Council, New York.
  • Rutka R. (2003), Jak tworzyć dokumentację organizacyjną przedsiębiorstwa: zasady tworzenia, praktyczne wskazówki zastosowań, wzory dokumentacji, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Gdańsk.
  • Stoner J.A.F., Wankel Ch. (1992), Kierowanie, PWE, Warszawa.
  • Strużyna J. (1997), Doskonalenie zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • Timmcrman P.D., Harrison W., The Discretionary Use of Electronic Media, „Journal of Business Communication", Vol. 42, No. 4.
  • Trombetta J.J., Rogers D.P. (1988), Communication Climate, Job Satisfaction, and Organizational Commitment, „Management Communication Quarterly", Vol. 1, No. 4.
  • Tjosvold D., Sun H.F., Wan P. (2005), Effects of Openness, Problem Solving, and Blaming on Learning: An Experiment in China, „The Journal of Social Psychology", No. 145 (6).
  • Tyrała P. (2001), Kierowanie, organizowanie, zarządzanie, Adam Marszałek, Toruń.
  • Wajda A. (2003), Organizacja i zarządzanie, PWE, Warszawa.
  • Webster J., Trevino J.K. (1995), Rational and Social Theories as Complementary Explanation of Communication Media Choice: Two Policy-Capturing Studies, „Academy of Management Journal" Vol. 38, No. 6.
  • „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi", 2003, nr 3.
  • „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi", 2006, vol. 48-49, nr 3-4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000138227724

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.