PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | 6 | nr 1145 Wybrane problemy funkcjonowania samorządu terytorialnego i przedsiębiorstw | 160--171
Tytuł artykułu

Luki informacyjne polskich przedsiębiorstw turystycznych a nowoczesne źródła i metody badań zachowań konsumenckich

Autorzy
Warianty tytułu
Information Gaps of Polish Tourist Enterprises vs. Modern Sources and Methods of Consumer Behaviour Study
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono istotę marketingowych badań zachowań konsumentów. Autor dokonał systematyki źródeł i metod badań zachowań konsumenckich w kontekście najistotniejszych luk informacyjnych, które utrudniają skuteczną działalność na konkurencyjnym rynku turystycznym.
EN
The observed development of consumer behaviour theory and practice did not cover, as yet, tourist market. However, it is in this particular market that many information gaps occur, referring, among others, to segmentation criteria, reaction to advertising, shopping plans, evaluation of tourist visits etc. The above will be supported by the author of the hereby analysis. It seems substantial to point to main research problems, which occur in the tourist market including research methods and sources, but also touching upon the existence of many less typical studies, which still require more extensive analysis. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Antonides G., Raaij W.F. van, Zachowanie konsumenta. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
  • Ekonomiczne podstawy turystyki, red. A. Panasiuk, Fundacja na rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2004.
  • Hill N., Alexander J., Pomiar satysfakcji i lojalności klienta, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  • Kędzior Z., Karcz K., Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 1996.
  • Maison D., Utajone postawy konsumenckie, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004.
  • Marketingowe badania bezpośrednie, red. R. Milic-Czerniak, Difin, Warszawa 2005.
  • Otto J., Zadowolenie klienta i wartość dla klienta, "Marketing i Rynek" 1999, nr 12.
  • Racjonalność konsumpcji i zachowań konsumentów, red. E. Kieżel, PWE, Warszawa 2004.
  • Schenk G., Profesjonalny sprzedawca, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001.
  • Smyczek S., Sowa I, Konsument na rynku. Zachowania, modele, aplikacje, Difin, Warszawa 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000138297480

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.