Czasopismo
2006
|
6
|
nr 1145 Wybrane problemy funkcjonowania samorządu terytorialnego i przedsiębiorstw
|
94--102
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Quality Management and Knowledge Management - Co-operation in the Organization
Języki publikacji
Abstrakty
W zarządzaniu jakością kładziemy głównie nacisk na wiedzę dotyczącą kształtowania jakości, podczas gdy zarządzanie wiedzą jest podejściem uniwersalnym, w którym istotna jest wszelka wiedza przydatna przedsiębiorstwu. Przedstawiono podstawowe relacje jakie zachodzą pomiędzy zarządzaniem jakością a zarządzaniem wiedzą. Autor opisał cechy wspólne dla tych procesów oraz w jaki sposób kształtuje się jakość dzięki zarządzaniu wiedzą.
The aim of the paper is to indicate the common features of quality management and knowledge management, which in the authors opinion enable their simultaneous application by enterprise. This brings better results than employing both management conceptions separately. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
94--102
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- Jagoda H., Tabaszewska E., Organizacja jakości a organizacja ucząca się, [w:] H. Jagoda, J. Lichtarski (red.), Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem - między teorią a praktyką, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 1014, AE, Wrocław 2004.
- Mikuła B., O aspektach i kontekście zarządzania wiedzą, "Problemy Jakości", nr 2, 2004.
- Probst G., Raub S., Romhardt K., Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
- Senge P.M., Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
- Skrzypek E., Jakość i efektywność, UMCS, Lublin 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000138297505