PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 10 | 81--88
Tytuł artykułu

Motywy przedsiębiorczości w Polsce i w Szwecji

Warianty tytułu
Motives of Self-employment in Poland and Sweden
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł omawia znaczenie czynników charakteryzujących motywy rozpoczęcia działalności na własny rachunek w Polsce i w Szwecji. Międzynarodowe badania porównawcze przeprowadzone wśród 1066 mikroprzedsiębiorstw w Polsce oraz 1041 w Szwecji, dotyczą motywacji pozytywnych oraz negatywnych. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents start-up determinants of self-employment in Poland and Sweden. The study indicates positive and negative factors in 1066 Polish and 1041 Swedish micro-companies. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
81--88
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • 1. E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa 2005.
  • 2. K. Bacławski, M. Koczerga, P. Zbierowski, GEM, Studium przedsiębiorczości w Polsce w roku 2004, Fundacja Edukacyjna Bachalski, Poznań 2005.
  • 3. F. Bławat, Motywacje przedsiębiorcy: założyciela i właściciela małej firmy, Gospodarka w Praktyce i Teorii 2001, nr 2(9).
  • 4. P. Burns, J. Dewhurst, Small Business and Entrepreneurship, MacMillan Press, Basingstoke 1996.
  • 5. N. M. Carter, W. B. Gartner, K. G. Shaver, E. J. Gatewood, The career reasons of nascent entrepreneurs, Journal of Business Venturing 2003, vol. 18, s. 13-39.
  • 6. J. L. C. Cheng, The Role of Cross-National Research in Organizational inquire : A Review and Proposal, Academy of Management Proceedings 1984.
  • 7. M. J. Dollinger, Entrepreneurship: Strategies and Resources, Upper Saddle River, Prentice Hall, New York 1999.
  • 8. T. Domański, Uwarunkowania tworzenia małych przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1992.
  • 9. P. Dominiak, Sektor MSP we współczesnej gospodarce, PWN, Warszawa 2005.
  • 10. B. Eriksson, P. Larsson, M. Śaruckij, Business Start-up Motives and Satisfaction among Swedish Self-employed, World Review of Entrepreneurship, Management and Sustainable Development 2006, vol. 2, No. 4, s. 295-308.
  • 11. G. Hofstede, Culture's Consequences, Comparing Values, Behaviors, Institutions, and Organisations Across Nations, Sage Publications, Newbury Park 2003.
  • 12. G. Hofstede, Uncommon Sense about Organisations: Cases, Studies and Field Observations, Sage Publications, Thousand Oaks 1994.
  • 13. K. D. Hughes, Pushed or Pulled? Women's Entry into Self-Employment and Small Business Ownership, Gender Work and Organization 2003, vol. 10, No. 4, s. 433-454.
  • 14. K. Karcz, Międzynarodowe badania marketingowe. Uwarunkowania kulturowe, PWE, Warszawa 2004.
  • 15. Mikroprzedsiębiorstwa: sytuacja ekonomiczna, finansowanie, właściciele, E. Balcerowicz (red.), CASE, Warszawa 2002.
  • 16. Przetrwanie i rozwój małych i średnich przedsiębiorstw, F. Btawat (red.), VM Group, Gdańsk 2004.
  • 17. T. Pszczołowski, Mała encyklopedia prakseologii i teorii organizacji, Ossolineum, Wrocław 1978.
  • 18. D. R. Stokes, Small Business Management, Continuum, London 2002.
  • 19. D. J. Storey, Understanding the Small Business Sector, Routledge, London 1994.
  • 20. M. Szarucki, B. Eriksson, P. Larsson, Motywy działalności przedsiębiorstw, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa 2005, nr 12.
  • 21. J. Targalski, Przedsiębiorczość i zarządzanie, C. H. Beck, Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000138871467

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.