PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 1 | 7--10
Tytuł artykułu

Centrum kompetencyjne w zarządzaniu sojuszami kooperacyjnymi

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Sojusze kooperacyjne to jedna z najważniejszych form organizacyjnych, a także jeden z głównych sposobów realizowania strategii biznesowej firmy i osiągania przewagi konkurencyjnej na szybko zmieniających się, globalnych rynkach. Podkreślono, że coraz częściej dochodzi do tzw. sojuszy koopetycyjnych, czyli zawieranych między firmami, które bezpośrednio ze sobą konkurują. W artykule przedstawiono kierunki badań nad funkcjonowaniem sojuszy kooperacyjnych. Omówiono rolę i znaczenie centrum kompetencyjnego w zarządzaniu portfelem sojuszy kooperacyjnych.
Rocznik
Numer
Strony
7--10
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • [1] BAMFORD J., ERNST D., Managing an Alliance Portfolio, "The McKinsey Quarterly" 2002, no. 3, s. 29-39.
  • [2] BITRAN I., BITRAN J., CONN S., NAGEL A., NICHOLLS H. (2002), SMART: System for Development, Management and Support of Strategic Alliances, "Int. J. Production Economics" 80, s. 3-10.
  • [3] BROL M., RZOŃCA W., Koopetycja - nowe spojrzenie na wzajemne relacje między firmami, [w:] Nowe tendencje w nauce o organizacji i zarządzaniu, red. M. HOPEJ, Prace Naukowe lOiZarz., Politechnika Wrocławska, Wrocław 2006.
  • [4] CONTRACTOR F.J., LORANGE P., Why Should Firm Cooperate? The Strategy and Economics Basis for Cooperative Ventures, [w:] Cooperative Strategies in International Business, red. F.J. CONTRACTOR, P. LORANGE, Lexing-ton Books, New York 1998.
  • [5] De MAN A., Alliance Capability: a Comparison of the Alliance Strength of European and American Companies, "European Management Journal" 2005, vol. 23, no. 3, s. 315-323.
  • [6] DOUMA M.U., BILDERBEEK J., IDENBURG J.P,, LOOISE J.K., Strategic Alliances. Managing the Dynamics of Fit, "Long Range Planning" 2000 (33), s. 579-598.
  • [7] DRAULANS J., De MAN A., VOLBERDA H.W., Building Alliance Capability: Management Techniques for Superior Alliance Performance, "Long Range Planning" 2003, 36, s. 151-166.
  • [8] DYER J.H., KALE P., SINGH H., How To Make Strategic Alliances Work, "MIT Slow Management Review" 2001, Summer, s. 37-43.
  • [9] GOERZEN A., Alliance Networks and Firm Performance: the Impact o f Repeated Partnerships, "Strategic Management Journal" 2007 (28), s. 487-509.
  • [10] GULATI R., Alliances and Networks, "Strategic Management Journal" 1998 (19), s. 293-317.
  • [11] GULATI R., Network Location and Learning: the Influence of Network Resources and Firm Capabilities on Alliance Formation, "Strategic Management Journal" 1999 (20), s. 397-420.
  • [12] HOFFMANN W.H., How to Manage a Portfolio of Alliances, "Long Range Planning" 2005, 38, s. 121-143.
  • [13] IRELAND R.D., HITT M.A., VAIDYANATH D., Alliance Management as a Source of Competitive Advantage, "Journal of Management" 2002, 28(3), s. 413-446.
  • [14] KALE P., DYER J.H., SINGH H., Alliance Capability, Stock Market Response and Long-term Alliance Success: The Role of the Alliance Function, "Strategic Management Journal" 2002 (23), s. 747-767.
  • [15] KOGUT B., Joint Ventures: Theoretical and Empirical Perspectives, ,.Strategic Management Journal" 1998 (9), s. 319-332.
  • [16] LICHTENTHALER U., ERNST H., Developing Reputation to Overcome the Imperfections in the Market for Knowledge, "Research Policy" 2007, 36, s. 37-55.
  • [17] MEYER H., My Enemy, My Friend, "Journal of Business Strategy", September/October 1998, s. 42-46.
  • [18] ROTHAERMEL F.T., DEEDS D.L., Alliance Type, Alliance Experience and Alliance Management Capability in High-technology Ventures, "Journal of Business Venturing" 2006, 21, s. 429-460.
  • [19] RZONCA W., Koopetycja - przejaw przeobrażeń we współczesnej praktyce zarządzania, [w:] Zmiana warunkiem sukcesu, red. J. SKALIK, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, nr 1092, 2005, AE Wrocław.
  • [20] SANCHEZ-LORDA P., Stock Market Response to Acquisitions and Alliances in the European Telecom Industry: an Information Asymmetry Perspective, "ETRI Journal", October 2006, vol. 28, no. 5.
  • [21] XU B., Market Differential Evaluations of Strategic Alliances in the Pharmaceutical/'Biotech Industry, "The Journal of High Technology Management Research" 2006 (17), s. 43-52.
  • [22] YASUDA H., IIJIMA J., Linkage Between Strategic Alliances and Firm's Business Strategy: the Case of Semiconductor Industry, "Technovation" 2005 (25), s. 513-521.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000138951322

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.