Warianty tytułu
Service sector in Poland in 2000-2004
Języki publikacji
Abstrakty
Opisując tendencje rozwojowe polskiej sfery usług w latach 2000-2004, autorka zauważa, że po wejściu do Unii Europejskiej, polska gospodarka oraz sektor usług „zostały wystawione" na konkurencję międzynarodową. Istotne znacznie ma określenie obszarów, w których rodzime usługi mogłyby zaistnieć na europejskim rynku. Taką szansę można upatrywać zdaniem autorki zwłaszcza w odniesieniu do: usług budowlanych, wąsko wyspecjalizowanych usług, takich jak np. renowacja zabytków lub inne usługi z zakresu kultury, usług turystycznych - po wejściu do UE znacznie wzrosła w Polsce liczba turystów zagranicznych., ale podstawowym warunkiem dalszego rozwoju tych usług jest podnoszenie jakości usług i poziomu obsługi.
In her article, the author presents the sector structure of employment and gross value added in Poland. She also carries out comparisons of the level of development of the sphere of services in Poland and the European Union. There are also presented the basic regularities being observed in the Polish service sector. The author points out to the universal tendencies as well as to the specific developmental features of the domestic service sector. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
- A. Karpiński, Przemiany strukturalne w gospodarce Unii Europejskiej i Polski a wnioski na przyszłość, "Polska 2000 Plus" 2004, nr 2.
- Mały Rocznik Statystyczny Polski 2006, GUS, Warszawa 2006, s. 539.
- Rynek Wewnętrzny w 2005 roku (www.stat.gov.pl).
- P. Stefaniak, Jaka Polska w 2020 roku?, "Boss Gospodarka" 2001, nr 3.
- www.bankier.pl/wiadomosc/GUS).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000139204353