Warianty tytułu
Selection of place for shopping
Języki publikacji
Abstrakty
Autorka stwierdza, że cechami demograficznymi różnicującymi wybór miejsca zakupów jest w dużym stopniu wiek konsumentów oraz ich miejsce zamieszkania. Zmienne charakteryzujące segment potencjalnych nabywców powinny być zatem jej zdaniem jednymi z podstawowych w przypadku podejmowania decyzji odnośnie do tworzenia nowych punktów sprzedaży. Autorka twierdzi również, że przed podjęciem takiej decyzji warto przeprowadzić badania służące znalezieniu odpowiedzi na kilka podstawowych pytań: kim są nasi potencjalni nabywcy, gdzie mieszkają, gdzie najczęściej robią zakupy produktów określonego rodzaju (typu), dlaczego właśnie tam itp.
In her article, the author presents the results of empiric study on consumers' behaviour when choosing the venue of shopping. The study shows that the demographic features differentiating the choice of shopping venue are, to a great deal, consumers’ age and their residence. Hence, the variables describing the segment of potential customers should be one of the basic in case of making decisions on establishing new points of sale. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
- R. Hansen, T. Duchtscher, An Empirical Investigation of Attribute Importance in Retail Store Selection, "Journal of Retailing" 1977, Winter.
- K. Mazurek-Łopacińska, Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa 2003, s. 64).
- K.B. Monroe, J.P. Guiltinan, A Path Analytic Exploration of Retail Patronage Influences, "Journal of Consumer Research" 1975, Vol. 2
- S. Spiggle, M.A. Sewall, A Choice Sets Model of Retail Selection, "Journal of Marketing" 1987, April.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000139246856