PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2007 | nr 4-5 | 14--22
Tytuł artykułu

Rozwój marek własnych w Polsce

Warianty tytułu
Development of private brands in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zdaniem autorki, warunki skutecznego rozwoju marek własnych są następujące: rozwój marki własnej należy traktować jako narzędzie kreowania wyróżniającej się oferty firmy handlowej, pozwalającej kształtować wizerunek firmy handlowej; opłacalność rozwoju marki własnej zależy od jej udziału na rynku w danej kategorii produktu; rozwój marki własnej najkorzystniej jest rozpocząć od produktów tanich, przy zachowaniu pewnego standardu jakości produktu; marka własna niekoniecznie musi mieć nazwę sieci handlowej, w której jest sprzedawana; rozwój marki własnej wymaga poniesienia na początku pewnych kosztów związanych z przygotowaniem projektu i działalnością marketingową.
EN
The article presents the state and directions of development of private labels in Poland against the background of their position in other European countries. There are presented a dynamical development, offer extension and refinement thereof, in result of which there takes place development of private label products belonging to higher price segments. The presented results of surveys carried out by the Institute for Market, Consumption and Business Cycles Research show that private labels are treated not only as a threat but also as the second leg' of business. Production under contract of a commercial firm may become a way for increasing utilisation of production capacities and reduction of costs of manufacturer's branded products, and it also may provide the firm with a perspective of easier entering markets of other European Union countries. In her article, the author also presents opinions of representatives of manufacturers and trade companies on assets of branded products as com-pared with assets of the products sold under the brands created by trade chains. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
14--22
Opis fizyczny
Bibliografia
  • M. Jarosz, Coraz silniejsze, "Detal Dzisiaj" 2006, nr 15-16.
  • K. Kaszuba, Wódka marki własnej - czy to ma sens?, "Wiadomości Handlowe" 2007, nr 1.
  • Raport 2006 The Power of Private Label, Nielsen 2006.
  • A. Reymer-Goździewicz, Marki wiosnę dyskontują sukces, "Marketing w Praktyce" 2005, nr 10.
  • M. Weiss, Carrefoura i Tesco bitwa na własne marki, "Wiadomości Handlowe" 2007, nr 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000139502405

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.